Nåt att bita i......

Öh? nej det förståss... har bara utbildningen själv, men vad fasen vet jag? :smirk:
Ja, och även utbildade människor kan uppträda som idioter.
Se bara vad du skiver.

Det är inte bara att pula i lite nålar bara så där och vips är allt frid och fröjd? Om du nu trodde det?

Nej, jag tror inte det. Men en skicklig människa kan behandla dom flesta som har probelm. Du är uppenbaligen inte en av dom.

Jag kan bara se det du skriver som ett facit på hur du uppfattar din omgivning. Det du säger handlar om dig själv, dina förutfattade meningar eller din oförmåga att tolka det som skrivs av andra, alternativt ett kontrollbehov.

Eller väljer du att förvränga bara för att få anledning att skapa konflikt?
Eller för att slippa tala om att du inte förstår så ska du till varje pris dumförklara andra?

Det är faktiskt typiskt en obalaserad våg att göra sånna saker, därför så det stämmer bra på dig.

Mår du bättre när du håller på så här?

Du vet inte vad jag tycker/tänker, och likafullt så kritiserar du som om du visste. Det är tragiskt.

Jag undrade vad du ville nåla hästen för... om du hade erfarenhet av liknande saker...
Men som vanligt kommer du med dina korkade och översittar inlägg!

Ser du dubbelmoralen i ditt inlägg själv tro?
Du påstår dig veta hur jag är, vad jag kan och hur jag fungerar... Intressant måste jag säga?

Schas! :mad:

Adolfsson?.. Skit i honom.. Blanda inte in honom i det här.. Nä, Att ni är 14 år så klaaart!
*suckar och skakar på huvudet*
Visste jag väl heeela tiden.. :D :angel:

Inte dåligt!!! ;)
Nästan Guiness rekordboks-aktigt eller nä... vad heter den tidningen där allt verkar så otroligt..
Jo, En Ding Ding Värld!!!!! :rofl: :rofl: :rofl:
*funderar* Hur mycket hästskit orkar en spermie lyfta på en dag???? :angel: :D

Kalla det vad du vill. Det är din sak.

Jag har aldrig påstått att jag skulle nåla hästen.
Jag har sagt att det finns dom som är duktiga på sånt.

Låt mig komma med ett exempel:

Det finns en person som gått 6 månaders utbildning som säger att h*n kan fixa allt gällande hästar och akupunktur.

Sedan finns det en person som gått samma utbildning som dig som säger att h*n inte kan tillräckligt för att ens vilja sätta en enda nål.
Sedan finns det personer som själva utbildar andra, skriver böcker, praktiserar och baserar sin kunskap på erfarenheter.

Alla har olika bakgrund.

I mina ögon är det inget fel i att vara idiot (=mindre vetande) eftersom ingen kan veta allt, så i praktiken så är vi alla idioter på vissa områden. Det finns hela tiden människor som vet mer än en själv.
Frågorna som för mig blir uppenbara är således:
Vill vi lära mer?
Vill vi tro att vi redan kan allt?
Eller är vi helt nöjda med livet precis som det är?

Jag ser vad du skriver och försöker förhålla mig till det, jag vet inte vem du är.
Jag har aldrig påstått att jag kan allt, ej heller att jag vill kunna allt, endast att det finns människor som är duktiga.
Ser du skillnaden? :confused:

Så du ville bara helt plötsligt påminna Martha om att det fanns de som satte nålar? Kontig forumering?

Vad vet du om vad jag kan om akupunktur? :confused:
Ingentig antar jag? Konstig att du då säger att jag aldrig sett någon nåla eller kallar mig okunnig inom området? :smirk:

Jag skulle vilja påstå att du är en wesserbisser och du vill gära att alla ska tro du kan och vet allt.. Kanske har jag tolkat dig fel, kanske inte!
Och hurvida jag är en våg i balans eller inte, vet du heller inget om..

Fallet med Martha´s kastrat och varför jag undrade var följande:
Om man läser ser man att denna häst kom till Martha just den dagen, han är nykastrerad och upphetsad!
1- martha vet väldigt lite om hästen i allmänhet och har därför svårt att svara på de frågor en ev. akupunktör behöver veta för att behandla denna häst på rätt sätt... Även om hon kan fråga förra tränaren/skötaren, så kan hon antagligen inte svaret på alla frågor eftersom hon inte känner hästen än!

2, Få seriösa akupunktörer skulle behandla en ny kastrerad hingst, eftersom den redan är allmän påverkad och har feber toppar! Oavsett hur duktig du är, är hästen en djur som inte kan svara på alla frågor man kan behöva ha svar på... En för stor risk alltså!

3 Vad ska man nåla för? Vad är det som gör att hästen uppträder på just detta sättet?

Förstår du?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka