stilla eller rörligt?

vilken ångest du måste ha när du rider isåfall om all inverkan är bestraffning , och om det vore så måste ju hästarna må jättedåligt när dom blir ridna. Vilken djurplågare man är som bestraffar sin häst hela tiden! :crazy:

Näså är det inte alls. Jag är själv inne på samma linje men man måste tänka nyanserat och inte svart eller vitt utan ha med gråskalan där emellan också!! Läs Kyra Kyrklunds bok så förstår du vad som menas med att all inverkan är en form av bestraffning och ingen inverkan är belöning (dvs sparkstöttings metoden) =)

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 457
Senast: Hedwig
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 186
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
395
Senast: Lavinia
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 538
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar