stilla eller rörligt?

vilken ångest du måste ha när du rider isåfall om all inverkan är bestraffning , och om det vore så måste ju hästarna må jättedåligt när dom blir ridna. Vilken djurplågare man är som bestraffar sin häst hela tiden! :crazy:

Näså är det inte alls. Jag är själv inne på samma linje men man måste tänka nyanserat och inte svart eller vitt utan ha med gråskalan där emellan också!! Läs Kyra Kyrklunds bok så förstår du vad som menas med att all inverkan är en form av bestraffning och ingen inverkan är belöning (dvs sparkstöttings metoden) =)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 028
Senast: MiniLi
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama