Jag gjorde en grundlig vet besiktning på slöinge djursjukhus innan köpet bestämdes helt. Detta var 1,5 vecka sedan. Visst hon är ny och vi känner varandra inte helt, men bara för det kan man inte slå dövörat till problem, hästen blir ju uppenbarligen stressad av något när jag sitter ner hon blev riden av en tioåring innan mig som bara hoppade. Frågan är hur han red henne egentligen...
och visst kan jag spänna mig kanske MEN första gången jag testade trodde jag allt var lugnt och var inte beredd på detta vid nedsittning. Försöker slappna av i hela kroppen men att sitta still på henne är inte lätt och hon blir stark i munnen och vill typ slängtrava.
Får börja gå igenom henne och det blir barbackaridning tills kiropraktorn komma ut på fredag...hoppas få svar då
Angående en annan sak. Hur många veck ska det vara i mungipan med tränset på? Har fått höra olika bud nu. Har ett veck, dvs att mungipan är lite uppdragen bara. Är detta för lite? Är det två vecks metoden man ska gå efter som jag lärt mig men som sedan hört är fel eller vad ska man lyssna på?