Sparkande i boxväggarna

Fast då får han ju skylla sig själv..för då är det ju inte jag som gett honom ont. :rofl: :angel:
Nä då, men det lät säkert värre än vad det var. Men jag hade hellre försökt hitta andra lösningar. Nu har jag ju inte haft nån häst som gjort så, så vem vet.. Då kanske det hade varit jag som stått där med en kedja i handen... ;) om ingen annan lösning hjälpt.. :angel:
Men det låter ganska drastiskt..

Men om man provat allt annat som är möjligt och genomförbart då? :confused:
Ska man för att det låter drastiskt låta häst f*n stå och slå sönder sig??

Nä, det e ju det jag menar.. :smirk:
Om man har testat allt som man kan göra så kanske man MÅSTE ta till vad man kan..Därav min kommentar att det kanske är jag som står med en kedja i näven en vacker dag..
Och vad jag menar med "drastiskt" var att det lät väldigt drastiskt när trådskaparen skrev sin förklaring.
Och om min häst hade gjort så så hade jag nog inte tvekat för att avhjälpa det med alla möjliga metoder för att hon inte skulle göra sig illa.
Men FÖRST kan man ju prova lite enklare sätt.
Men om det inte funkar...visst. Vad gör man inte ? :)

Ja se,jaha ja, det går bra att säga vad alla andra ska göra..hehehe
:rofl: :rofl: :angel:
Åh ja, jag är oxå halvblind ibland... ;)

Då kanske det är så enkelt att du har en häst som helt sonika inte vill vara inomhus? Eller så kanske han inte har nåt han kan sparka på i hagen som är tillräckligt bra? Kusen min hade 4 hektar med tillhörande skog, lador, ligghall och gud vet allt - men han skulle ha sin 30-liters plastdunk...

Och en säker häst är en sådan med tillfredställda behov och ro i sinnet - vad dessa behov än månde vara. Min häst stegrade i princip ALDRIG när jag red/hade honom i lina (tror det hände en gång efter att jg lärt honom stegra på kommando), sparkar i boxen var i princip obefintliga och en gång under 3,5 år bet han mig (och då förtjänade jag det). En osäker häst var han innan jag köpte honom, när han inte tilläts få utlopp för sina beteenden.

Men som sagt, alla är vi olika...

Tycker helt klart du har en poäng(Tassetass)! Detta får mig att tänka på dagens syn på sjukskrivningar, man vill att folk lättare ska kunna sjukskriva sig o man vill ge dem bättre villkor istället för att ta tag i; VARFÖR BLIR ALLT FLER SJUKSKRIVNA!?! Haha :rofl: kanske lite krass jämförelse m det handlar om samma sak; vad är GRUNDPROBLEMET. Att träna upp hästens "olater" på kommando behöver abslout inte betyda att man uppmuntrar betendet eftersom det inte sker i den situationen där det blir till obehag utan en positiv upplevelse för båda parter. Det är för mig jätteviktigt, att försöka hitta positiva lösningar eftersom jag tror att negativ energi inte är bra för relationen även om den kanske blir nödvändig ibland.
Lycka till!

Liknande trådar

Hundhälsa blir så trött, ledsen och beskymmrad. Detta blir ett lång och kanske något virrigt inlägg Min fina fina vän dras med en hel del rädslor...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 304
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar