B
Barret
Jag håller med om fjordingarna. Om man skriver att man inte rekommenderar en fjording så får man ju skriva VARFÖR också!
Jag tror att jag faktiskt skrev varför jag inte skulle välja en fjording. Det innebär inte att jag ogillar dem. Jag tycker mkt om dem. Jag säger inte att det är fel på fjordingar, det finns många fina sådana och visst är de underbara skogshästar med fin kapacitet på ridbanan också. Jag skrev bara att om jag var hon (e.g om jag var i samma sits som hon och skulle skaffa min första häst skulle jag inte välja en fjording). Been there, done that och det var en erfarenhet som skulle varit bättre om jag haft en annan häst innan. Men mitt huvudråd hade i vilket fall som helst inget med ngn specifik ras att göra, jag föreslog faktiskt att hon skulle känna efter och välja en häst som hon kände att hon hade kemi med. Vad det är för ras spelar ingen roll så länge hon trivs och kommer överens med hästen. Det är min erfarenhet. Snälla läs igenom tråden innan du börjar hugga huvudet av mig...!