Medryttare

betalar 700 kronor för min medryttarhäst
då har jag henne som min egen 4 dagar i veckan

nu på sommaren har jag henne 6 dagar i veckan
betalar enbart foder :D

Jag vill vara medryttare främst för att jag inte har råd att ha egen häst. Att vara medryttare för mig betyder att jag avlastar ägaren med ridning, mockning, "pyssling" och vård av utrustning. Blir hästen skadad så är det ju självklart att man ställer upp även då. Har man blivit medryttare så får man ta sitt ansvar, speciellt eftersom hästen/ponnyn inte är ens egen. Skulle gärna betala en slant men har tyvärr inte råd. Då jobbar jag hellre av tiden. T.ex. ta stalljouren dem dagar det är vår tur.

Men det är ju olika från person till person.

Tjänar inte medryttaren nåt på det då?? Är det bara ett jobbigt "måste" för denna medryttare att få komma ut i friskaluften och få rida en så fin häst som det verkar vara. 900:- låter i mesta laget, men testa!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 734
Senast: SwedEmB
·
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 779
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 290
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 367
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV