Ridning i regn

beror på hur många dagar sen de va hästen fick vila.. annars rider ja ut :P tycker de e lite mysit.

Äh, det är bara att dra på sig regnkläder och ett ländtäcke till hästen. Jobbade på Irland under den regnigaste sommaren på 50 år, skulle man låtit bli att rida när det regnade hade man aldrig kommit iväg... :p Men visst kan man vänta en stund, det är ju inte så kul att bli dyngsur jämt, det är ju inte så bra för lädret heller...

Så länge det inte ÖS regnar rider jag ändå...
Man kan ju utrusta sig med en riktigt bra regnjacka och hästen med ländtäcke ;)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 781
Senast: Hazel
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
556
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur