Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag köpte min häst från en ridskola för ganska precis 1 månad sen. Jag red henne på ridskolan ganska mycket och hade alltid sporrar...
2
Svar
23
· Visningar
2 294
K
Träning hej! I mitten av augusti ska jag ev. hämta hem den nya pållan. Ska åka ca. 20 mil. Hur många stopp ska jag göra under dom 20 milen...
Svar
3
· Visningar
739
Senast: LenaH
·
A
Träning det är då här att jag har nu köpt en ny häst och har börjat rida henne. Men hon är helt knasig i ena varvet. När man rider i vänster...
Svar
7
· Visningar
891
Träning läget är så här: två hästar står i ett stall och den ena sköts inte om på ett bra sätt (stallägarens häst) den andra hästen ägs av...
Svar
16
· Visningar
2 591
Senast: Lena
·
E
Träning Ja, jag har ett russ som är otroligt rädd för bilar, iaf när man rider honom. Han går i en hage som ligger precis vid vägen och han...
Svar
11
· Visningar
975
Senast: unki
·
C
Ridning Jag undrar hur sporrar ses inom barockridningen. Är det få som använder det osv. Ska sporrarna vara minipluttiga eller ultralånga...
Svar
2
· Visningar
826
Senast: Jegra
·
F
Träning I min grannby (som jag passerar varje dag på väg till och från jobbet) finns ett stall med ett gäng ponnyer. Jag har många gånger...
Svar
12
· Visningar
1 413
Senast: alpha
·
Träning Vi funderar på att börja ta privatlektioner jag och min far. Jag har velat länge och nu så ville även han göra det, på samma häst. Tror...
Svar
9
· Visningar
1 135
Senast: eldione
·
B
Träning Jag skulle vilja att någon in i minsta detalj förklarar sitsen för mig. Skänklarna och benen, hur har ni era ben när ni rider, klämmer...
Svar
9
· Visningar
1 306
Senast: EmMmY
·
Träning Har funderat ett tag nu. Enligt lag så ska en häst ha tillgång att kunna göra utlopp för sina naturliga behov. Hästen ska dessutom ha en...
Svar
10
· Visningar
1 301
Senast: Shadowfaxe
·
Ridning när man gör en levad så ska man väl först göra piaff och sen så sätter sig hästen i en levad eller går det att göra levad ur "inget"...
Svar
7
· Visningar
1 700
Senast: svea
·
T
Träning Ar lite nyfiken pa vad det kostar att flyga over sin hast fran sverige- USA, ar det nagon som har lite koll pa det??
Svar
1
· Visningar
663
Senast: jojjo_blondin
·
R
Träning Finns det något särskilt sätt att bygga upp musklerna bakom manken? Eller kommer det att byggas upp nu när jag byter sadel av vanliga...
Svar
18
· Visningar
7 442
Senast: Raeman
·
P
Träning Testade det häromdagen då jag hade bestämt mig för att komma ur svackan och åtminstone få ETT bra ridpass som avslutning på vårterminen...
Svar
13
· Visningar
1 418
Senast: starcrossed
·
M
Träning hej! jag har ett problem. med en hingst som kan stegra och bocka när man ska rida speciellt om han har stått ett tag. vad kan vara...
Svar
7
· Visningar
1 056
Senast: Emma901007
·
J
Träning Pga div omständigheter har min ponny på 9 år stått i tre dagar i rad :( Hon går på sommarbete dygnet runt men alltså ingen ridning...
Svar
7
· Visningar
1 285
Senast: Mirre
·
L
Träning Jag ska hämta mitt nyinköpta sto och behöver lite tips eftersom jag är väldigt ringrostig. Ska jag lägga halm i transporten? Behöver jag...
Svar
10
· Visningar
1 167
Senast: Catinca
·
Träning Vi var och "spontan-tittade" på en gård igår!:cool: Vi som precis flyttat ihop! :eek: :) Jaja iaf. I stallet fanns det 8 boxar och om...
2
Svar
24
· Visningar
2 008
Senast: Timsetim
·
K
Träning Jag har hört att det finns de som hävdar att dessa rörelser utförs utan böjning. Jag har själv aldrig ridit för någon som sagt så, men...
Svar
12
· Visningar
1 189
Senast: n1ann
·
Träning I november ska jag hämta hem mitt föl, hon är då 6-7 mån. Hur transporterar jag henne på bästa sätt. Det är ganska lång, ca 40 mil. Hade...
Svar
13
· Visningar
1 099
Senast: lillfina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama