Lämna hästarna ensamma!

Attityden i dina inlägg antyder att jag inte vet vad det innebär att ha häst och att jag inte har tänkt på ett och annat. Trots det faktum att jag aldrig har ägt någon häst själv så har mina år som hästskötare åt andra höjt mina krav på hur jag själv vill hålla häst i framtiden. Du har pysslat med hästar i 25 år, jag har haft dom i mitt liv i 22 år. Där vann du! :smirk: Men trots det vet jag hur mycket det krävs för att hålla 4 hästar igång, men tack för omtanken ändå. Och jo, jobbar man endast dagar kan det blir problem men det gör inte jag. Det betyder att jag även vintertid är hemma under dygnets få ljusa timmar. Så jag är inte orolig för att det inte skulle gå. Plus, vad är det som säger att det bara skulle vara mina hästar? Varför inte inackordera och få hjälp av någon annan?? :)

Tack till alla er som svarade!

/Timsetim :)

Tjaa, det var nog jag som tolkade det här "i stallet fanns det 8 boxar och om jag känner mig själv rätt så skulle jag vilja fylla åtminstone hälften av dom!" som att det bara skulle vara dina hästar och jag tog för givet att du skulle ta hand om dom själv.

Du har läst mina andra inlägg i tråden också ser jag eftersom du snappat upp hur länge jag haft hästar och då borde du begripit mitt resonemang ist för att tolka det som "attityd".

Jag är inte mycket för smileys men det krävs uppenbarligen för att inte bli läst mellan raderna :smirk:

Det enda jag reagerar över är att du utan att fråga bara antar att jag inte vet vad som krävs. Jag läser texten och inte vad som står emellan och trots smilys så blev ju mitt inlägg missförstått. Ibland känns det som att man måste förklara in i minsta detalj hur man själv skulle göra och hur mycket erfarenhet man har utan att svaren man får riktar sig till någon som man tror är nybörjare. Det enda jag ville var att ha svar på hur ni som har hästar gör med tillsynen. Och jag måste erkänna att tack vare era svar så har jag insett att jag nog måste släppa på mitt "överbeskyddar-tänk".

Det framgick väl rätt tydligt att det jag anses krävs är tid - inget annat. Jag har "bara" två hästar och jag tycker det kan vara rätt kämpigt när man jobbar heltid men jag jobbar å andra sidan dagtid. Jag tog för givet att du gjorde det med eftersom du undrade om att lämna hästarna ensamma, på nätterna är dom väl oftast inne eller så är nån iaf hemma.

Du antog nästan rätt. Jag jobbar väldigt oregelbundet och bara 4 dagar i månaden jobbar jag "vanliga" tider dvs 6-15. För att avsluta detta nu så kanske vi kan vara överrens om att det är upp till var och en att anpassa sitt hästantal till hur mycket den personen har tid?! :)

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 486
Senast: Farao
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 463
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 756
Senast: Cocos
·
Hästmänniskan Efter en helg i Falsterbo och många år inom hästnäringen har jag börjat fundera på människans syn och relation till hästen. I min...
Svar
12
· Visningar
2 657
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama