Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning hejsan! jag undrar var man får tag i bl.a NH inriktade videos och böcker??? tack för svar! :bow: :banana:
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Yrja
·
Träning :confused: Tycker ni att det är fel tänkt av mig att först lära känna hästen genom pyssling, promenader o dylikt innan man börjar rida...
Svar
6
· Visningar
959
Senast: Horsespirit
·
T
Träning Jag undrar om någon har varit med om att en häst inte vill gå framåt när ni ridit iväg själva eller liknande?Vi utgår ifrån att all...
Svar
9
· Visningar
967
Senast: Ewe89
·
C
Träning Ingen häst har tidigare varit rädd för mig och jag har ALDRIG någonsin slagit eller hotat en häst på något viss. Men för ca ett år...
Svar
8
· Visningar
955
·
Träning Har börjat med NH med hyrhästen. Läste i "Från ryttare till häst" hur man gör olika övningar. Började då med uppmärksamheten. Man skulle...
Svar
5
· Visningar
971
·
A
Träning Nu fattar jag inte vad jag gör för fel! Hästen jag rider har jag ridit i ett ½ år. I början gick det perfekt och ingen kunde förstå hur...
Svar
5
· Visningar
896
·
F
Träning Jag har en alldels underbar 4åring. Han är ljuvlig så länge han får berömm och vi gör det han vill. När vi skall göra något han inte...
Svar
7
· Visningar
1 553
·
Träning Hej! Jag har ett tre månaders hingstföl som tyvärr måste gå ensam med sin mor i sommar. (Skulle gått ihop med annat sto och föl men de...
Svar
11
· Visningar
1 534
·
M
Träning hejsan! jag har länge funderat vad centrerad ridning är. :confused: visst har jag hört att det är otroligt bra för både hästen och...
Svar
6
· Visningar
1 125
·
L
Träning Nu har värmen äntligen kommit. :bow: Men hur gör ni som INTE har tillgång till ridhus. När tycker ni det är för varmt för att...
2
Svar
26
· Visningar
3 973
Senast: saxen
·
M
Träning Nu är det så att jag har en sköthäst (har en ny nu, efter Mandis) som är ett 13-årigt varmblodssto. Har aldrig tidigare gått på travet...
Svar
18
· Visningar
1 172
Senast: pinky
·
K
Träning vad tycker ni är den största förändringen vid övergång till stor häst?!
2
Svar
22
· Visningar
1 918
Senast: Etolie
·
Träning Jag har börjat vänja mitt föl vid att kratsa hovarna. Och allt funkar superbra :), förutom lite balans problem och en hel del kickar i...
Svar
11
· Visningar
2 560
Senast: _moa_
·
S
Träning Min medryttar ponny är 20 år. har varit tävlingsponny(hoppning mest) Han har alltid varit pigg och speciell. Men det känns som det är...
2
Svar
25
· Visningar
1 892
Senast: _saarah
·
Träning Hur länge låter ni sto och föl gå tillsammans? Vilka hästar får fölet gå tillsammans med efter avvänjning? Har ni kvar det hemma eller...
Svar
7
· Visningar
930
Senast: Gul22
·
F
Träning Jag undrar om det är nån som har en häst som är käslig för statisk-elektrisitet? T.ex från händerna och så? När jag kommer ut i hagen...
Svar
14
· Visningar
1 890
Senast: Lotten_
·
Ridning Ska rida min första lektion för en "AR-person" idag, tänkte att jag ville göra detta barbacka :love:. Vad tror ni kan man det, eller är...
Svar
13
· Visningar
1 360
Senast: gummisnodd
·
J
Träning Är det okej att rida ut i skritt och trev 40-60 min innan man ska jobba hästen för tränare en timme? Eller blir det för mycket för...
Svar
8
· Visningar
1 238
Senast: Teala
·
Träning Ska köra min häst 25mil och har aldrig tidigare åkt så långt med henne. Har ni tips på vad jag ska tänka på så att det blir så behagligt...
2
Svar
30
· Visningar
2 072
Senast: HillsBon2
·
N
Träning Tycker ni att om man har ridit ett träningspass (så att hästen blir varm och svettig) ska få ha på sig ett regntäcke när det är 12...
Svar
19
· Visningar
1 154
Senast: Albatross
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama