övergång till stor häst!

Jag började min övergång försiktigt vid 14 års ålder, och kommer fortfarande ihåg hur rädd jag var för de stora hästarna.
Jag tyckte att allt var hemskt och var på väg att lägga av på en gång.
Nu är jag 17 och har inte gått över ordentligt till storhäst än, men till nästa höst blir det nog storhäst (hösten som 18 åring). Men vi får se vad som händer.
Jag tycker faktiskt att det är jätte tråkigt att rida storhästar, de är så stora och otympliga och svåra att rida på. Det är merhäst om man säger så. :p

Det var plötsligt mycket längre ned till marken.. :crazy:

Min allra första lektion på storhäst för min tränare ... :crazy:..det var nog lite synd om hästen, min tränare frustade fram mellan gapskratten att om jag samlade hästen mer i trav skulle jag snart få en snabbkurs i passage och piaff :p

Men jag tyckte ju att han klev på så hiiimla fort, så jag kortade upp och kortade upp.. :o :rofl:

Sen var det bara att glömma alla "ponnysvängar" inne på hinderbanorna ;) Man behöver lite mer utrymme att manövrera på, iallafall om man som jag är lite förtjust i den s k pansarkryssarmodellen ;) :angel:

Hej! Gick över från ponny till stor häst för 3 år sen. Red mest araber innan, men man kände ändå skillnad, hästen hade mkt. längre och "gungigare" steg. Även svårare att rida ihop och samla... Men när man vant sig känns det nästan lite "pluttigt" att rida en ponny, dom har så trippiga steg.. Rider nu bara stora hästar.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter – Övergångar är avslöjande, plus att de ger både balans- och styrketräning för hästen. Jag tror att man lätt blir sittande för länge i...
Svar
0
· Visningar
169
Senast: Gunnar
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Lavinia
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 035
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
789
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama