Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning Nu när jag snart har min egna häst så ska jag bygga upp hans muskler genom tömkörning innan jag börjar rida han. Men hur ska jag göra...
Svar
7
· Visningar
1 160
Senast: concierge
·
Träning Är det nån som utövar det, då menar jag galoppörer, travare aktiva inom sin gren?? Och då menar jag mest "lydnads"mojset, att dom skall...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 085
Senast: martha
·
C
Träning Det här med eget stall å egen häst. Jag e inte nån nybörjare ingen expert heller, men nu börjar t.o.m jag tvivla på mina kunskaper...
2
Svar
22
· Visningar
1 951
Senast: Cronis
·
Träning Tänkte be om lite tips! En i princip ohanterad shettis på sju år, ska bli en trygg och säker barnhäst med tiden! Den är leden, och...
Svar
16
· Visningar
1 212
Senast: hanoirocks
·
Ridning Med tanke på den tumult som varit på forumet i omgångar tänkte jag dela med mig av en mycket bra text. Visserligen har det inte mycket...
Svar
3
· Visningar
1 258
Senast: psychogrrl
·
Träning Hur får man eg hästen att gå i form vid tömkörning :confused: Är det inte stor risk att man bara får en häst som knäpper av i nacken...
Svar
4
· Visningar
826
Senast: Mirre
·
C
Träning Läste i någon tidning (senaste Hästfynd tror jag) att hästen inte ska gå ensam.. och det är ju rimligt. Läste även att det inte är bra...
2
Svar
35
· Visningar
2 958
Senast: moonlightgarden
·
S
Ridning Då det är ont om duktiga AR tränare där jag bor vilket gör det svårt för mig att rida regelbundet för instruktör utan att behöva åka...
Svar
5
· Visningar
1 119
Senast: Spider84
·
J
Träning Kan ärligt berätta att jag kan inte rida min häst i form. Hon springer kosntant med huvudet rakt uppo i luften. Vid vet bes gjordes ett...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 767
Senast: stranger
·
Ridning Hur ska man börja? Hästen är utbildad Lb dressyr men nästan uteslutande skogsmulle riden den senaste tiden. Så lär få repetera en hel...
Svar
1
· Visningar
996
Senast: Immer
·
E
Träning Hur ska jag hantera min \"nya\" älskling Har nyss blivit medryttare på en knabstruper. Han är jättetrevlig att rida och verkar tycka...
Svar
1
· Visningar
902
Senast: maskros17
·
Träning "Min häst har varit misshandlad" Jag läser det gång på gång här på bukefalos :( Ofta är det framför allt Fd. Travare som får stämpeln...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 953
Senast: kopparberg
·
E
Träning Vet inte om det här ligger under rätt forum... Det är så här att jag har stallet hemma hos mamma, där jag även bor själv. Nu är det så...
Svar
6
· Visningar
1 097
Senast: elinsjobergh
·
L
Träning Har precis köpt ett föl som jag ska få hem i slutet av augusti. Tanken är att jag ska ha honom hemma och försöka få en fölkompis till...
Svar
6
· Visningar
991
Senast: Moncan
·
Träning Hur är det att ha hingst i ett stall blandat med ston och valacker? Det skiljer väl sig från hingst till hingst antar jag. Men är det...
Svar
15
· Visningar
1 189
Senast: Moncan
·
Ridning Besokte en trevlig hastmassa i helgen Equimondo . Forutom "barockridning" fanns aven korning, frihetsdressyr, mm och en massa...
Svar
2
· Visningar
940
Senast: Darby
·
Ridning hur tränar ni era hästar nu när det e så varmt?? min valack har lite ont av att det är så varmt och blir helt seg o trött. försöker...
2
Svar
22
· Visningar
2 117
Träning Jag är emot att hästar går själva, de är flock djur och behöver minst en kompis.. Men nu är det så att jag gick och köpte mig en ponny...
2
Svar
35
· Visningar
2 560
Senast: TCJ
·
U
Ridning Utprovning av \"barocksadlar\"?? Ja, jag vet att detta är en utrustningsfråga, får den vara kvar ändå...? :crazy: Jag funderade lite...
Svar
8
· Visningar
1 731
Senast: Tez1
·
Träning Jag var ute i hagen och umgicks med min åring i dag. Plötsligt kom jag på att jag hade en filt i bilen så jag gick och hämtade den...
Svar
3
· Visningar
782
Senast: Mitrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama