Nu har jag berättat för hon, sorry att det tog tid
Jag: Visste du att Skippy har sprungit in 53000 kr som högst?
Hon sa iaf: Min Skippy? naj han har sprungit in miljoner i amerika!
Jag: Nä det har han inte och förmodligen inte varit i Amerika! Och förresten var hans chans att vinna på 17%
Hon: va?! har han inte..? Hans förra ägare sa ju att han sprungit in mkt och var framgånsrik i usa bla bla bla
Jag: Nä jag har bevis! Så förmodligen har hon ljugit för att du var intresserad av han, för att du inte skulle tveka köpa honom. :smirk:
Hon: Tror du det? Jag skulle iaf inte tveka och köpa han..
Men hur vet du detta?
Jag: jo jag har sett hans registreging osv och där stod allt och det var garanterat han :smirk:
Hon: Är du säker? Atlet Shipping?
Jag: JA, du har blivit lurad, även om det inte spelar roll, för det var ändå längesen
Hon: ja.. jo hans ägare var ju lite desperat på nåt sett
men jag älskar Skippy visst är han fin?
(Skippy står bredvid oss och kröker på halsen och pratar på sitt speciella sett)
Jag tror nog inte att hon brydde sig så mkt, för Skippy betyder så mkt för hon, men visst blev hon chockad över att nån ljugit för hon bara så där bara för att bli av med hästen, för hon är inte van vi sånt hon e lite speciell..
Men hon hade ändå bestämt att köpa honom fast han stod längst bort i hagen med ruggig vinterpäls utan täcke och med en pytteliten grimma som satt ända in i köttet på han.
Det var ingen tvekan om att hon skulle rädda honom!
Även om han var billig, så har han varit den dyraste hästen i längden hon haft, pga han var nära att dö för han hade dammallergi, njurproblem, förslitningar i framben osv alla dessa mediciner! Och dessutom har hon byggt om sitt stall bara för att han ska kunna stå där (utebox funka inte, där bara rusa han in och ut i panik) för att få så lite problem som möjligt med sin dammallergi..
Men hennes kärlek har gett resultat, nu går han att rida och hantera som vilken häst som helst, men han är ändå inte som andra dels för att han kan "prata" om man pratar med han, med små mini gnäggningar, suckanden och så lyfter han sitt ena framben högt.