Usch jag har gjort bort mig...

Men om du tittar på annonserna här på Buke så finns det ju massor av små billiga ponnyer till salu, du kan ju köpa en av dem.

Den andra hästen i stallet härhemma stod själv i ca två år, tills vi skaffade våran första ponny.
Han var lugn och sansad så länge han bara var själv, men när han fick sällskap blev han otroligt rädd att bli av med honom, och blev alldeles tossig så fort han blev själv.
När vi sedan sålde ponnyn stod han själv i drygt 1½ månad innan en ny häst flyttade in.
När denna sedan bytte stall efter ett år stod han själv i gen i ca 2 månader innan vi köpte en ny häst.
Nu är han mer beskyddande än någonsin, och vill för allt i världen inte bli lämnad själv.

Även om hästen kanske accepterar att vara själv, så tror jag att de i längden blir skadade av det...

jodå nu har jag ett vbl men då när jag köpte ponnyn så hade jag inte det.
Hann även med att köpa sällskap till ponnyn oxå...

jo så här är det:
första ponnyn köpte jag mitten maj.
andra ponnyn köte jag slutet maj
vbl köpte jag slutet av juni.

första ponny sålde jag början juli....

Det är nog bara för miljö ombytet som han är lite orolig i början,det går över,det är helt normalt att hästar blir oroliga när de kommer till nya miljöer de inte känner till.

Får man fråga varför du sålde första ponnyn?
Jag hoppas den inte hamnar i fel händer igen och missköts! :cry:

Jag sålde honom inte alls långt hemifrån så jag kan hålla lite koll på honom.
Det var ingen ponny som passade mig, han var ganska elak och absolut ingen barn åponyy, sen har jag bara två platser så jag hade hekler inget val..(sen tjänade jag en bra slant på honom oxå:-) =

Elak? Du visste väl hur han hade blivit behandlad tidigare? Borde han ha stor tilltro för människor?

Kul för sig att du tjänade pengar på honom iallafall :smirk:

Han hade inte blivit missskött psykiskt (inte slagen mm) så han hade ett självförtroende utan dess like.

Det var inget synd alls om honom utan jag var nog den första som sade nej till honom under hans 5 årig aliv....inte konstigt att han blev paff och började att protestera.

Men för att slippa gföra fel så sålde jag honom till mera rutinerade människor.

haha hallå det beror ju på hovkvalitén
en av mina förra hade knappt blivit verkad alls när vi köpte henne (2år) å hon skrittade travade å galopperade endå.

Det beror somsagt på hovkvalitén, och hon hade kanon!

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 115
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag har fått ett intressant problem. Vi bor på egen gård och jag har min ridhäst hemma, tillsammans med en ponny som sällskap. Fram...
Svar
3
· Visningar
1 901
Senast: Piek
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 742
Hästmänniskan I familjen har vi tre hästar; mina två + dotterns ponny/sällskapsponnyn (+ en inackordering). Ponnyn i fråga lider av...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 853
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar