Här är en till som är uppvuxen på landet, helt naturligt att djuren togs bort/slaktades och åts när de var färdigvuxna eller sjuka. Det var fullt naturligt och inget jag ens reflekterade över som liten även om jag inte fick (eller ville) vara med vid slakten, urtagning och styckning gick dock utmärkt då djuren var "borta", vilket för övrigt hänger med upp i vuxen ålder, vill inte se dem i dödsögonblicket. Mamma lindade aldrig in nåt utan sa precis som det var, inget konstigt alls.
Hon var också väldigt tydlig med att det är inte roligt att ta bort en älskad familjemedlem, men det är en skyldighet du har som djurägare och det ansvaret måste du ta, alltid. Jag är väldigt tacksam för det idag, även om det aldrig är roligt så klart. Jag hoppas kunna ge mitt barn samma raka och ärliga svar när de dagarna kommer att vi behöver ta bort djur.
Hon var också väldigt tydlig med att det är inte roligt att ta bort en älskad familjemedlem, men det är en skyldighet du har som djurägare och det ansvaret måste du ta, alltid. Jag är väldigt tacksam för det idag, även om det aldrig är roligt så klart. Jag hoppas kunna ge mitt barn samma raka och ärliga svar när de dagarna kommer att vi behöver ta bort djur.