Ha,lyckades radera allt jag skrivit..........
Det handlade om att lydiga hästar inte gör ett sämre jobb,min mening i det hela var att dessa boskapsh.mer är ämnade att vara lydiga.
Våra f.blod blir trots att de hanteras och sköts om här hemma(tömkör m.m) aldrig lika lydiga som travarna,trots att de växer upp under x:akt samma förhållanden.
(kom nu inte och sig att vi behandlar dom annorlunda dom är kända för att vara järnhårda)
Den meningen är för mig bara självklar jag trodde inte ens att den behövdes,men det var ju jag som frågade.
Men den kan oxå läggas till grund för att ge många med hästar som inte beter sig x:akt som man vill,dåligt självförtroende.
Jag har här på min lilla Ö t.x. n.hare som försökt hjälpa folk med lastning t.x. dom brukar inleda med just detta att tala om för personen vilken(inte bokstavligt men)oduglig ledare och hästhanterare personen är.
Sedan kan de hålla på en hel dag med att få in H. i en transport,ta många tusenlappar i betalning åka hem och känna sig nöjda.
Sedan visar det sig att h.vägrar att gå in endå,och det hade varit betydligt enklare att tänka i mäniskobanor och backa till en dörr t.x.(om man gör det tillräckligt många gånger brukar nämligen hästarna lära sig gå på till slut)
Jag tillhör nog det lustiga nh motståndarna mer utav anledningen som jag är emot andra nyuppkomna påfund,vad jag tycker är ett sätt att göra lättförtjänta pengar.
Jag går nog mera på iden att hjälpa till gratis med det jag vet jag kan,och stötta hästägaren.
O.k om jag flummat iväg och skrivit något obegripligt så får du väl rätta mig.........