NH på sporthästar??

Föresten behöver du inte svara mig mer,då vi helt lämnat ämnet.

Frågan var om NH harmonierar med sporthästar.

Och det kanske den gör för någon.

Detta svar är riktat till LINA och inte dig Snurrfia.

haha, tänkte precis gå in och skriva samma sak, men så hann du före. :) Så japp, jag tror nog också att vi tar och slutar här.

:) Du trycker på "citat-knappen som finns precis till höger om svar-knappen.

Mvh/Marie

Men vart finns den mä'snniska som utövar NH UTAN häst :confused: för egentligen i teorin så borde man ju kunna det.....HÄSTEN kan NH, därär jag med....men däremot finns det mycket underligt folk som utövar det mot hästaen...av nån skum anledning :angel:

gud va mkt inntressant... detta tog mig flera timmar att läsa, men jag blir aldrig mätt på era åsikter!

....men däremot finns det mycket underligt folk som utövar det mot hästaen...

Ja, det finns ju det .. MED hästen kanske skulle vara bättre. Mot låter så självcentrerat på nåt sätt.

Om vi tar din ursprungsfråga, samt din definition på NH och med sporthäst menar någon form av tävlingshäst, så tror jag inte man skulle vinna speciellt många tävlingar. Nu håller jag inte med om den definitionen på vare sig NH eller sporthäst så frågan blir ju lite vinklad då.

Men säg såhär då...det finns en hel del människor som anser att jag inte håller på med NH, det tycker jag inte själv heller i vioss mån...jag har alltså inte läst böcker eller gått kurser och viftat med rep och lekt massa lekar med mina hästar....

Jag kan heller inte påstå att mina hästar är ruggigt väluppfostrade, men alla vet dom vart gränserna går och vårat samarbete löper alltid friktionsfritt...

MEN......jag ser till att mina hästar för leva det liv i högsta möjliga mån i att vara hästar..alltifrån utegång till kuperade hagar, foder hovvård and so on...jag låter mina hästar bestämma ganska mycket, men jag KAN låta dom göra det för vi har klart för oss vart alla gränser går...den häst som inte klarar av detta får lära sig det...och det är INTE med repvift...det tar ca 3 minuter att få en häst att veta vart mina gränser går...istället för 3 månader :crazy:

Jag vet att NH folk kan tycka att jag är både grym, taskig och elak...men det tycker konstigt nog inte mina hästar för dom är lika glada iallafall...och jag vill gärna se saker ur hästens perspektiv, och hästar vill ha klara besked, inge fjantigt lullull :D :D

Man kan inte förstå ihjäl en häst, den blir bara förvirrad och tveksam...och det är inte så konstigt att man ser alla "HJÄLP..min häst" trådar härinne.....jag skulle också skrika hjälp om jag inte förstod hur hästar funkar.....dom är inga myspys varelser som gör allt för att vara tillags...är man osäker o tveksam så tar en normal häst chansen direkt...alternativt så KAN man även vara osäker, men BE hästen om hjälp...då funkar det också.

Näää....det började svida i magen på mig...och det betyder att det är inget jag skulle eftersträva :angel:

Att jobba med hästar som har klaustrofi är ju en sak, att träna hästar för prestationer är en annan....sen var det en del saker jag inte gillade i presentationen...som att skramla med kedjor när hästen står i finkan...sånt kan man göra på andra ställen :crazy:

självklart presterar hästar bättre om dom inte ligger under stress, det är ju knappast en nyhet. :)

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 287
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 287
Senast: Fetaost
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 927
Senast: a1agnlju
·
Hästhantering Heeej, har börjat hantera en 2årig varmblodshingst nyligen och han har världens personlighet. Han är alert och intresserad vad man...
2
Svar
27
· Visningar
2 493
Senast: yttre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar