Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hmmm. Du är genomtänkt. Men jag håller inte med helt och hållet iallafall Så är det med diskussionsforum. /citat]
Precis!, så du kan ha din åsikt och jag min
Och du måste vål ändå hålla med om att för att drivningen bakifrån ska resultera att bakbenen vinklas in - ryggen höjs och inte bara att det går fortare och fortare så måste du fånga upp nånstans!! Det heter ju att rida hästen "mellan hand och ben(skänkel)" Helst övervägande med sitsen givetvis. Men då pratar man ju om toppskiktet i ridvärlden och alla andra "dödliga" ryttare måste ju rimligen få lära sig detta ett trappsteg i taget (och de flesta hamnar nånstans i trappan mest hela tiden)eller hur!Ingen är ju fullfjädrad ifrån början...
Och det är ju det jag skriver hela tiden snodden kan hjälpa till att tillfälligt delvis ersätta en hjälp för att man ska kunna koncentrera sig på en annan och få ordning på den!!
MEN nu känns det som jag bara upprepar mig i varenda inlägg och allt du ifrågasätter om mina åsikter är redan besvarat/förtydligat högre upp i tråden så nu lägger jag ner. Det viktigaste för mej vara att Gilan var nöjd med mina svar och det verkar hon vara!!!
Och ifråga om att hästen inte går fram emot en tygel av olika slag så kan jag bara spontant resonera som så att hästen vet ju inte ifall det är en snodd eller vanlig tygel som håller emot och du driver ju fram emot den vanliga tygeln och då kan du ju driva fram emot snodden också, snodden fjädrar ju åtmistonde gör allas ryttares "vanliga" tyglar det??...
(jag har för min del sett en hel del stumma ryttarhänder och som följd tygelhalta hästar)
Jag rider inte mellan hand och skänkel på det viset, eller iallafall strävar jag inte dit. Hålla ihop - tja, det finns bara ett sätt att hålla ihop hästen och det är att få in bakbenen under sig och det funkar bäst med sits och skänkel, hålla emot ? Nej, inte direkt, hästen skall själv komma fram till bettet - jag skall inte behöva hålla emot. Går hästen på det lätta stödet (oavsett vart huvudet befinner sig) så är hästen under hjälper, men inte MELLAN hjälper