Ahhh vad förbannad man blir ner man leser om allt DUMT folk som det finns...
Jag har varit med om ner jag red pá min, trafiksekra hest och min kompis pá en icke trafikseker hest. Var en smal landsveg med elstaket pá´báda sidorna men det finns plats i kanten för evt möte.
Iallafall sikten var veldigt god och vi ság bilen komma och placerade oss i kanten....Men dá ság vi vilken FART bilen hade.....man fick en klump i magen och kompisens sto börjar oroa sig. ...Plötsligt slenger hon sig upp pá vegen och vegrar flytta pá sig (bilen var dá ca 3-400m ifrán)...han gasar ennu mera och kör mot oss...jag setter helarna i sidorna pá min hest och galopperar dom smá metrena fram till kompisen (kendes som km!!) och rider in i henne sá hesten blir redd och tar ett skutt ner i diket och styr undan min hest men var tvungen att duka för stegen som var fastsurrad pá taket pá bilen (PA BREDDEN!!!
) jag skrek en láng ramsa efter den bilen...
En annan gáng ner jag red pá det opálitliga stoet pá en mkt smal veg med elstaket pá sidorna sá kom en traktor bakom mig med TVÁ Höbalsvagnar efter sig och skumpar och far...han kör alltid som en galning och er velkend i trakterna. Iaf sá försökte jag hinna in pá en avfartsveg tio meter framför men gubben gasar pá och hesten bara förlorar allt i skallen och kastar sig om mot traktorn och jag trodde vi skulle dö, hon trenger sig om sidan och skenar hem...han gasa pá och försvann i ett damm moln... :smirk:
haha...men hemnden er ljuv ner jag sitter pá min egna sekra hest!!
Red pá en veg der kanterna sluttar rakt ner och det er en omöjlighet att rida ner i diket under en strecka. Men vegen er lugn och anvends i princip bara av mig och menniskorna med hus lengre in (som endast er der pá sommrarna) Kom iaf en Timmer lastbil isittande en surgubbe som sekert hade bráttim till kafferasten. Han gasade pá och herjade vilt..trodde vel min hest skulle bli redd och lemna plats...hehe...icke icke... Han skrittade pá lánga tyglar...hehe...den nu illröde gubben fick snellt bromsa in och S M Y G A förbi hesten medan han svor och grinade illa mot mig..hehe...der satt jag och vinkade lyckligt tillbaka och stötte med ena handen mot timmret sá min pálle in skulle vingla in i decken eller nát (
) hehe....
Jag har even varit med om idioter som lyft gever och skremt hesten och om ett folk som sleppte sin schefer pá mig och pállen...tur var att schefern mest var intresserad av att pissa in sitt revir....och familjen satt der i sin bil och glodde surt...
idioter finns det drösvis av! en eloge till alla som stannar in och visar hensyn! dom finns det mánga mánga av!