Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Har ni några råd på hur jag bäst ska starta igång min häst? Bakgrundsfakta: Vilat nu i lite över 6 månader pga muskelinflammation i...
Svar
9
· Visningar
869
U
Ridning Jag funderade lite på oss alla som håller på och försöker med akademisk/barockridning - de flesta av oss har väl gammal ridskoleridning...
Svar
13
· Visningar
2 691
Senast: Frida_s
·
Q
Träning Nu för tiden tycker jag att det är hemskt att titta på bl.a. hopptävlingar. Ryttarna blir som tokiga om hästen river, vägrar eller på...
9 10 11
Svar
212
· Visningar
12 458
Senast: ankans
·
Träning Har suttit och tittat på lektioner på ridskolan, och hör ofta uttrycket "tagen bakdel". Vad är det? Hur gör man?
Svar
10
· Visningar
8 797
Senast: anne1
·
G
Träning Hej alla! Vill bara meddela att min häst som tidigare varit totalt omöjlig att både lasta och åka med (gjorde brasved av transporten X...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: _saarah
·
Träning Har ett sexårigt sto som inte funkar så bra att rida pga taskigt psyke hon är däremot jättesnäll i övrig hantering och har inga...
Svar
8
· Visningar
885
Senast: EdisonM99
·
T
Träning Någon som har några bra tips på hur man får hästen att stå stilla i gången?? Så länge jag är hos henne och pysslar o borstar så är det...
Svar
8
· Visningar
968
Senast: domino
·
M
Träning En "dott" var på NH kurs där man jobbade med 7 games. Instruktören sa att det inte fungerar förstärkande med röst beröm. Alltså att tex...
Svar
7
· Visningar
933
Senast: sissu
·
L
Träning Nu har vi äntligen fått en stallplats i ett stall men 7 andra hästar i. Allt kändes jätte bra när jag var ute och tittade och bestämde...
Svar
6
· Visningar
972
Senast: Robin1
·
E
Träning min häst e väldigt het, och omöjlig att stanna utan ett ordentligt tag i tyglarna, är det någon som har några tips? jag har som mål att...
Svar
4
· Visningar
944
Senast: Tassetass
·
Träning Jag vill gärna diskutera vidare det här med form, då många här på forumet (och naturligtvis, även ute i verkligheten) inte riktigt...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 894
Senast: AtletShipping
·
M
Ridning Hej, jag är intresserad av att börja med att rida barock. Vet nån om det finns någon klubb eller sällskap som man kan ansluta sig till.
Svar
3
· Visningar
896
Senast: Borkan
·
S
Träning har en häst i stallet 5 år, kastrerad som 4åring, som bara kastar sig ut ur hagen när jag hämtar min egen häst. han har ingen respekt...
Svar
15
· Visningar
1 014
Senast: Elwis_86
·
S
Ridning \"Bästa\" barocksadeln? Om man vill ha en sadel att rida AR i på en outbildad häst, vilken ska man då välja? Spansk, Portugisisk, Bent...
Svar
5
· Visningar
1 275
Senast: evis
·
L
Träning Vad långt tycker ni max avståndet mellan stall och ridbanor/ridhus får vara om man skall kunna rida dit och hem och sedan rida lektion...
Svar
9
· Visningar
970
Senast: Ciazon
·
A
Träning Hur får ni ner hästen i rätt form ? De flesta som jag känner "sågar" ner hästarna och när man frågar hur de gör så svarar dom bara tex...
2
Svar
25
· Visningar
2 298
Senast: Poetry_princess
·
A
Träning Här i detta stallet finns det ett 2½ årigt sto, hon har precis blivit lärd att longeras lätt, men det funkar inte så bra, än. Det är ju...
Svar
6
· Visningar
1 497
Senast: Elwis_86
·
S
Ridning Inom "vanlig" dressyr finns betäckningar som a - b - c tränare. Finns det någon motsvarighet inom den akademiska ridningen? Jag har...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 914
Senast: true_blue
·
L
Träning Vad bör man tänka på första gången man tar in en häst i ett ridhus? Skall han vara själv första gången eller skall man ta en hästkompis...
Svar
8
· Visningar
867
Senast: marieka
·
A
Träning Hej,undrar om ni har några tips på hur man får bort detta buffandet som mkt unghästar har,,min ett åring är ganska jobbig med detta,hon...
Svar
4
· Visningar
894
Senast: Angela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V