Vad påstod Kluck? Kryptiskt?? Just när jag bestämt mig för att Annti nog mest är ironisk, slog han till med rekommendationen att vi skulle skrota ALLA TRÄNARE och ALLA GAMLA BÖCKER. Hahahahahahah. Och gå med i hans SEKT? Nej visst ja alla skall ju vara naturbegåvningar. Vad hände med att jämföra och tänka själv? Vad hände med att plocka russinen ur kakan? Vad hände med att det är vist att lära av andras misstag för att slippa upprepa alla själv? Menar han verkligen att han är BÄST I VÄRLDEN?!?!? (Oj detta var nog på den andra tråden.) Vad hände med att han pratade om gammal kunskap som inte var nåt att yvas över idag och kalla akademiskt. VI SKULLE JU BRÄNNA ALLA BÖCKER! Snälla Antti, svara och säj att det var på skoj, så kan vi låtsas som vi inte såg det inlägget.
Och till nåt allvarligare: Kvalitén! Är det konstigt att kvalitén (breddens kvalité) är lägre på något som är reltivt ungt (ja ja den moderna tillämpningen) och som expolderat så snabbt? Det är klart att det kommer att finnas en massa halvtaskiga ryttare (som jag) som plötsligt blir glada för att vi får prova att rida slutor och små tramp. Det har ju alltid funnits bra och dåliga ryttare. Nu får vi ju försöka, utan att behärska byten i vartannat först? Och jag tror inte hästarna mår sämre av att vi försöker rida samlat och i balans. Vad gjorde man förr? TRavade omkring i överilad trav och bar hästen i handen (nej nej inte alla, bra ridning är bra ridning oavsett gren). Nu skrittar vi troget i timmar och har förstått att det finns olika sätt att göra saker.