Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

G
Ridning Eller rättare sagt, jag hade inget att säga då jag kan för lite. Jag lägger tråden här då de flesta av de som jag jag verkligen...
2
Svar
38
· Visningar
2 820
Senast: Gripen
·
Träning Vad använder ni för sorts rep till era ledrep? Jag hade tänkt tillverka ett eget men vet inte riktigt vilket sorts rep jag ska välja...
2
Svar
22
· Visningar
3 225
Senast: bigganl
·
M
Ridning vad skiljer barock ifrån western? har ett arab sto som är barock tränad en längre tid men så köpte jag henne och jag rider western och...
Svar
7
· Visningar
1 059
Senast: Ajabaja
·
Träning Medryttarhästen är lite lat av sig och slipper gärna undan... Vill helst inte gå på spåret i paddocken utan "genar". Låter som ett...
Svar
8
· Visningar
1 045
Senast: EmMmY
·
E
Träning Hej. På ridskolan där jag red förut så kunde nästan alla hästar puss och vacker hov(dvs. när man pekar/petar på frambenet lyfter de upp...
Svar
8
· Visningar
2 271
Senast: simpe
·
B
Träning Jag har min hingst o mitt dräktiga sto i en sommarhage.För tillfället har jag bara dem hemma nu.Jag ska snart få hit en valack...Att...
Svar
13
· Visningar
2 436
Senast: Nafayette
·
K
Träning fattar inte varför men jag har blivit värsta fegisen!!! sen min häst skyggade för en grej (o jag var så pass korkad att jag hade lindat...
2
Svar
23
· Visningar
2 205
Senast: fiaskurken
·
Träning Min medryttarhäst brukar ofta luta sin nosrygg mot mig och kraftigt börja klia mot min kropp. Jag undrar nu om detta endast är någon...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 355
Senast: Dolores_88
·
  • Låst
Träning har vi nyss haft till min häst. jag måste säkga att jag var väldigt skeptisk först. men nu är jag totalt överbevisad! så jäkla häftigt...
Svar
8
· Visningar
12 406
Senast: mannis
·
Träning Visste inte var den här skulle ligga redigt... Men är det möjligt att en 9oårig häst (ponny-häst) växer 5cm ( + ? ) över sommaren??? Vi...
2
Svar
28
· Visningar
1 849
Senast: moonlightgarden
·
D
Träning Nu ett tag framöver måste jag rida barbacka på min nya pålla för att sadeln är verkligen bedrövlig och har tyvärr ej råd att köpa en ny...
2
Svar
36
· Visningar
2 269
Senast: Daarling
·
Träning Jaha, här brukar jag inte vara, men jag tänkte jag skulle ta reda på vad "ni" tycker om det. Jag håller inte själv på med NH, tycker...
Svar
9
· Visningar
1 122
Senast: strumpan
·
A
Träning För tre veckor sedan skulle jag ta en ridtur, hade bestämt mig att rida ut, pysslade om pållen var på riktigt gott humör, gjorde i...
2
Svar
29
· Visningar
2 192
Senast: strumpan
·
S
Träning Är det någon av er som har en häst tillsammans med en shettis i samma box? Hur fungerar det? När ni först satte ihop dem hur gick det...
Svar
11
· Visningar
1 601
Senast: ninahaak
·
Träning Hur länge ska man kämpa innan man inser att det inte går? Och vad gör man sen?
2
Svar
22
· Visningar
1 968
Senast: mian1
·
Träning Blev ju en diskution om just detta och blev lite fundersam över Johans sadel. Ligger den bra eller för långt fram...
Svar
12
· Visningar
1 175
Senast: Zuzzi
·
C
Träning Har en häst jag sköter om som är livrädd för att duscha. Vad skall man göra för att få honom att akseptera att bli duschad??
Svar
8
· Visningar
1 010
Senast: vilse
·
Träning Tycker ni det är ett okej underlag att rida på?? :confused: En torr åker tänker jag på då, inte en där hästen sjunker 10 cm ner.. Är det...
2
Svar
27
· Visningar
2 186
Senast: Dolarino
·
G
Träning Nybörjaren här igen... förstår om ni tycker det börjar bli tjatigt med alla mina för er självklara frågor. Men jag undrar, vad är...
Svar
7
· Visningar
962
Senast: Dolarino
·
Träning Mitt halvblod är en snäll och trevlig häst men blir ibland hispig. Han kan inte stå ensam i stallet då sparkar han och hoppar. En gång...
Svar
6
· Visningar
1 001
Senast: goliat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama