När ger man upp?

Så illa har jag det inte med min häst. Hon testar, men inte så ofta och hennes "våld" mot mig är aldrig större än det hon anser att jag utsätter henne för. Men hon var som din i början när jag precis köpt henne. Det har vi tack och lov jobbat bort. Så visst går det och egentligen har vi kommit långt jämfört med hur det var i början. Och så tuff är hon inte utan mycket ligger i att vi missförstår varann och båda tycker att den andre är dum och gör fel.

Men det är ju skönt att du ser och märker av skillnad själv!
För ibland kan det vara svårt att göra det, och då kan det kännas lite extra tungt

Jag skriver dagbok med jämna mellanrum om vad vi gör och hur det går. Bläddrar man då tillbaka ett eller två år så märker man att saker och ting förbättras och man kan också lära sig av sina misstag. Kan varmt rekommenderas!

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
237
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Jag har hamnat i en situation som gör mig väldigt uppgiven och vet jag inte vad jag ska ta mig till. Min häst står i ett underbart...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
17 269
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
532
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka