Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning När det kommer en ny häst till stallet hur gör ni då, släpper ni ihop dom på en gång? Idag kom den nya hästen ett arabsto på 6 månader...
Svar
12
· Visningar
1 396
Senast: prince77
·
L
Träning Idag när jag galopperade så kändes det jättekonstigt. Jag liksom rördes i sidled över hästen. Min kompis som stod brevid sa att det så...
Svar
2
· Visningar
797
Senast: Lina_Zacha
·
Ridning Kan en barbackapad ha samma funktion som t.ex en Barefoot? om man använder de paddar som finns till bomlösa sadlar? vad är skilldnaden?
Svar
2
· Visningar
1 095
Senast: svea
·
M
Träning hej, undrar hur man tränar upp sitsen, man tänker ju inte så mkt på den när man rider ut i skogen nu på sommarn.
Svar
13
· Visningar
1 207
Senast: Barret
·
F
Träning Hej Ni som är upprörda för att djurporr inte är förbjudet i Sverige. Skriv på protestlistan hos Djurens rätt (bifogad länk). Skriv...
Svar
2
· Visningar
1 336
Senast: Shadowfaxe
·
Träning har fått nytt sällskap nu, ett elvaårigt russto som är totalt omöjlig att fång. hon kan se glad ut om man står på håll men när man är...
2
Svar
26
· Visningar
2 024
Senast: sandra 83
·
C
Träning Kollar lite på dressyren på OS och de pratar om hästen måste fortsätta "gå" medan den bajsar eller inte. Vad tycker ni? Ska hästen...
Svar
18
· Visningar
2 048
Senast: Defender
·
B
Träning Förra måndagen fick jag hem min efterlängtade pålle. Allt har gått jättebra och jag trivs verkligen med honom. Han är ett fullblod och...
2
Svar
33
· Visningar
2 957
Senast: stally
·
S
Ridning NU har jag bestämt mig för att köpa en bomlös Torsionsadel. Men nu är frågan, vilken ska jag välja? Har att välja mellan en Dressage med...
2
Svar
21
· Visningar
2 163
Senast: Pippi
·
Träning Jag låter numera min d-ponny verkas efter aanhcp metoden (vildhäst metod). Han har haft fång 2ggr och har en så kallad hovbenssänkning...
Svar
2
· Visningar
750
Senast: SabinaOchSara
·
E
Träning Jag har aldrig varit med om hästar som har varit så oerhört sensitiva för mitt kroppsspråk!! Fick mina två Camargue ston för ett par...
Svar
5
· Visningar
858
Senast: Dolarino
·
Träning Har ni medryttare till era hästar? Är de också NH-intresserade? Och hur hittade ni dem i så fall? Jag har medryttare/ridkompis till...
Svar
4
· Visningar
921
Senast: Barret
·
S
Ridning Är det fler än jag som hade varit intresserad av en bomlös skolsadel? Har mailat Torsion om det och de gör ju sadlar på "beställning"...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 043
Senast: Tez1
·
A
Träning Hur ser en genomsnittlig uteritt ut för er? Fördelat på de olika gångarterna?
Svar
16
· Visningar
1 501
Senast: _otursbarn_
·
Z
Träning För att hålla konditionen, tränar Ni något annat? Stretchar Ni efter ett ridpass? Jag är intresserad av att göra en liten studie i...
Svar
18
· Visningar
1 138
Senast: Poetry_princess
·
S
Träning Läste en gammal hästfynd i dag och hittade dessa ord som kommer från en tysk tränare i western: " Det går inte att först tvinga ner...
Svar
10
· Visningar
1 225
Senast: bigganl
·
T
Träning gnagg-ML-1855346-ML-
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Rubinen
·
P
Träning Vårt 2-månaders föl börjar nu resa sig och kicka ibland när det kommer nykomlingar. Hon går bara med sin mamma och 2 stora hästar till...
Svar
3
· Visningar
977
Senast: Stopek
·
F
Träning Lägger min tråd här med då jag inte fått hjälp under Hästhantering (ursäkta ni få som svarat, men ni har ju inte kunnat ge mig någon...
Svar
5
· Visningar
1 016
Senast: Francess
·
E
Träning Har precis flyttat fran sverige till england letar nu efter en tranare for "vanlig dressyr/hoppning" men en grund i /intresse for...
Svar
1
· Visningar
729
Senast: Sunshine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama