Hjälp mig att välja!

Jag tycker det ser ut som att pommeln är utbytbar. Det ser ut som att den är nedstucken i en ficka under sitsen och är fastskruvad med "guldöglan" precis som en vanlig?
Vi får kanske ge oss till tåls tills mer info finns att tillgå från ÅF. ;)
/T

Sv: Hjälp mig att välja!

Jag har en Torsion Dressage, med stiglädren placerade något längre bak. Jag tror det var en Trekkning jag provade, och tyckte att jag hamnade i stolsits. Fast i och för sig, så har jag provat nån spansk sadel, som jag tyckte kändes hemsk! Ja, jag menar jag kanske inte har dom rätta referensramarna i de här sammanhangen.

Men Dressage är jag nöjd med i allafall! Viktigt det där med stiglädrens placering.

Liknande trådar

Träning Jag skulle vilja ha lite råd och tycken som kanske skulle kunna hjälpa mig och min häst. Hon är åtta år och jag har haft henne sen...
Svar
2
· Visningar
1 196
Senast: Masse
·
  • Låst
Dressyr Jag ska precis köpa mig en dressyrsadel och står inför ett dilemma skulle man kunna säga. Jag vet inte vad för sadel jag ska välja...
Svar
18
· Visningar
2 239
Senast: gazira
·
Utrustning Idag tog jag bort skygglapparna och insåg att min hästs rygg är dåligt musklad. Det beror troligen på klassikern dåligt passande sadlar...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 991
Senast: Maran
·
L
Utrustning Jag har starka funderingar på att skaffa bomlös sadel och har drabbats av värsta valångesten, eftersom det finns så många olika sorter...
Svar
4
· Visningar
1 877
Senast: allroundhästarna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama