Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Nu har min hovslagare gett upp min häst. Jag förstår han då hon lutar hela sin tyngd bak på han och han har ryggproblem. Nu tänkte jag...
Svar
17
· Visningar
1 076
Senast: Shettisar
·
Träning Flickan har en B-ponny som hon rider dagligen.Hästen kommer ursprungligen från en ridskola och vi har haft henne sen i våras. I söndags...
Svar
7
· Visningar
1 007
Senast: Fialotta
·
M
Träning ganska okunnig om sadlar,undrar därför vilken sorts sadel som egentligen är bäst och som inte "ligger på hästens framdel". tacksam för...
Svar
3
· Visningar
880
Senast: Yrja
·
Ridning Är det någon som vet vad Eklind hette i förnamn, vad han har skrivit, och var man kan få tag på det? Tacksam för alla tips.
Svar
2
· Visningar
911
Senast: via
·
Z
Träning Jag har lite funderingar om det här med täcke eller inte som jag hoppas någon kan hjälpa mig med! :confused: Jag har en...
Svar
9
· Visningar
1 031
Senast: knoppan
·
Ridning Nu har jag fått så många olika bud att ögonen går i kors och tänkte därför fråga er här på buke: Hur definierar ni Akademisk dressyr...
Svar
3
· Visningar
1 096
Senast: Missemyran
·
Ridning VAr inne och läste en intressant tråd på ridning och vinklar och vad som är ok att kräva av en häst med sämre förutsättningar. SÅ jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
9 574
Senast: Zora
·
Ridning Eftersom jag uttryckligen är intresserad av en diskussion kring detta ämne, plockar jag in en del ur ett inlägg jag hade under...
2
Svar
28
· Visningar
2 821
Träning Jag ska snart börja hjälpa min kompis med hennes drygt 1-åriga fjordhäst. Vi ska dela på skötseln av honom, så att säga. Jag skulle...
Svar
8
· Visningar
1 910
Senast: Djurjouren
·
Träning Har nyligen flyttat med min man ner till Skåne,har även ganska nyligen köpt en ny häst som jag har hos svärmor. Problemen började...
Svar
7
· Visningar
1 293
Senast: Catinca
·
F
Ridning Har ett 17årigt dressyrsto som T-märktes för 10 år sen pga skada vid träning (kotledsinfl). Hon har promenadridits sen dess, har ingen...
Svar
7
· Visningar
1 068
Senast: psychogrrl
·
Z
Träning När jag skulle sätta grimman på fölet härom dagen fick hon spel och for iväg, och hur det nu gick till, så fastnade hon med nosen och...
Svar
6
· Visningar
1 226
Senast: Nafayette
·
K
Träning Har nu haft min nya foderhäst ( :love:) i snart en månad och har problem med att rida ut själv. Jag rider på banan själv, men den är...
Svar
15
· Visningar
1 552
Senast: pewa
·
A
Träning Min häst som kräver mkt hjärnaktivitet har blivit skadad och blivit ordinerad absolut stillhet och boxvila i minst 10 dgr. Är det någon...
Svar
15
· Visningar
12 371
Senast: appelviken
·
B
Träning hur gör ni halt? en del lutar sig ju fram för att hästen ska kunna välva ryggen bättre, en del tar aldrig i tyglarna utan att skänkla...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 296
Senast: fio
·
R
Träning På vilken sida brukar man säga att hästen ska stå när den åker själv i en transport? :confused: Eller spelar det någon roll? Kommer...
2
Svar
23
· Visningar
1 990
Senast: Lavinia
·
Ridning Någon som vet vad den tråden hette? har bara hittat den på Ridkonst, har för mej att den fanns på Buke oxså. Skulle nämligen vilja läsa...
Svar
2
· Visningar
995
Träning När man nu nästan ärpåväg att ge upp... :smirk: Efter mycket pyssel och kompisövningar så var det dags för longeringen igen. Det...
Svar
6
· Visningar
1 014
Senast: Sussie918
·
Träning Finns det någon nedre gräns för att lära sig NH? Alltså att man verkligen förstår vad man håller på med och inte bara gör som man ser...
Svar
9
· Visningar
912
Senast: _Parelli_
·
L
Träning Om det är kring -18 till -30 grader ute på vintern När kommer Era hästar ut och in? Får dom alls gå ut när det är så kallt? Om...
Svar
17
· Visningar
1 155
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama