Stubbåkrar

Rider gärna på stubbåkrar. Förr rejsade vi alltid på dom men sedan jag förra året lyckades rida ner i ett hål (30cm djupt, 50cm diameter) så tar jag det helst lugnare. Som TUR var så red jag i samlad trav när vi red ner i hålet så det blev ingen skada skedd, men TÄNK om vi hade rejsat där?? :eek:
Hålet var visserligen i kanten av stubbåkern...

Ang. att inte fråga om lov att rida på stubbåker: En del bönder sprutar åkern och har man en känslig häst så kan jag tala om att den ser inte allt för kul ut efter en ridtur på en sådan åker..... :( Jag frågar alltid om lov, men en bekant gjorde det inte. Därför red hon på en besprutad åker och hästen hennes hade elefantben flera dagar efteråt.

Gaah, jag älskar stubbåkrar men vår bonde är en riktig tölp som vägrar låta oss rida på hans åkrar... :cry:
Det finns några åkrar som är jätte härliga att rid apå, som ligger en bit fårn stallet där vi brukade busrida ibland då vi hade tillstånd. Men då hade vi en annan bonde och tölpen vi har idag plöjer varenda åker som finns! GRR

kornåkrar KAN vara insådda med vall (gräs)... alla är inte det men det är just därför som det är så viktigt att ta kontakt med bonden som har sått just den lägdan...

Enligt allemansrätten får man inte rida på stubbåkrar utan att ha frågat om lov först. Så är det.

Jaha, men nu var inte frågan om man får rida på dom eller ej, men om det är ett bra underlag!!!
:smirk:

:D
Ja, hur kan han fixa mat? VI måste ju rida nånstans! Hihi. Nerå, vi har en fin skog :) Den duger. Han är ändå en riktig skit bonde, det går inte att prata med honom. Nu snackar jag inte bara om åkrar här. Sur gubbe som verkar hata "bondeskapet". Konstig människa. Jaja, man kan inte älska alla :p

Liknande trådar

Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 746
Senast: Anna-Bella
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 115
Senast: Juli0a
·
Utrustning Nu när det är kallt ute hade jag behövt något varmare på fötterna när jag rider än mina vanliga jodphurs. Jag har sedan tidigare ett par...
Svar
13
· Visningar
978
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar