Hästen är en spegel av sin ryttare...

Jag är överens om mig själv ;) om att jag rider med draperiben ca en procent av tiden. (då jag inte skrittar på lång tygel, då det blir högre procent). Jag fångar upp balans, ändrar riktning, förskjuter tyngdpunkten, ber om sättning, ber om mer fart osv osv med mina ben/rumpa. Och även om jag börjar bli en mindre urkass ryttare och min kropp anpassat sig och fått högre muskelstyrka som grund, är jag ändå väl medveten om att mina muskler verkligen arbetar då jag rider, även om jag själv tycker det känns som om jag inte gör nåt. För jag minns skillnaden mot hur det var innan, då jag verkligen inte red med ngn högre muskeltonus...

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 989
Ridning Kände mig väldigt träffad av den här artikeln: https://www.hippson.se/blogs/mariayttermyr/crossover.htm Finns det fler...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 384
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 495
Ridning Hej Jag är en av de som inte har ekonomi till varken att köpa eller hålla häst. Men jag har ändå drömmar och ambition att komma till...
Svar
13
· Visningar
2 048
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama