Re: ang. \"orolig o rädd\" tråden
Teoretiskt sett; om en man sätter på en blåval (som ju lär ha en slida i storlek gigantisk) - skulle DET också innebära en stor kränkning tror du?
Jag diskuterar inte just den fysiska/ psykiska smärtan eller annat. Det jag var mest intresserad av här i tråden var att höra vad folk anser som ett vettigt påbud på en sån här handling..
Att inte hästen känner särkilt mycket av det kan jag förstå. Rent logiskt.
Och jag tror att den som utför det mår betydligt sämre än hästen.
Men en som har sex med hästar, visst finns det väl ändå en ganska stor påtaglig risk att han har sex även med andra mindre djur som verkligen tar fysisk skada av det..?
Säger inte att det ÄR så, utan att det finns en klar risk. Och eftersom det inte är ett "normalt beteende" så tycker jag ändå att en psykisk utredning från fall till fall vore på sin plats..
Jag håller med om att det är illa om man misshandlar djur.
Men jag tycker att det är i vissa fall lika illa att ha sex med dem som att slå dem. Beroende på vad det är för djurart.
Och jag tror att risken är STÖRRE att en som har mage att sätta på sitt djur, kan mycket väl slå det oxå..
För en sån människa kan väl inte känna speciellt stort samvete mot djuret i sig?
Och jag tycker det är synd att det inte finns plats över att tycka och tänka här på forumen utan att man får 48.000 inlägg där folk är som hökar över en..
Vi tycker ju lika i grund och botten.