Hem o fritid juni

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt.


To 6 juni – Magkrasch och stugsittande
…i fjorton dagar.

Brorsan fyllde 60 år, 24 maj och vi firade med grill, vilket var länge sedan. Jag vet inte om det var det eller något annat som strulade igång min mage och mina tarmfickor. Men jag har knappt kunnat gå utanför dörren sedan dess. Jag ringde vårdcentralen igår, eftersom jag överkonsumerat looperamid och levt på vitt bröd, ris och salta kex typ. Svaret jag fick "försök ett tag till"... Vi får hoppas att det är OK, tills i morgon eftermiddag, då jag ska på "inskrivningssamtal"


Fr 7 juni – Hur en bra morgon kan börja

Dagen börjar bra. Katträdda N från hemtjänsten.ringde 06.35 och muttrade tjurigt "stäng in katten jag kommer 07.20".

Samtidigt fick jag sms från J på Arcus som stod utanför o ville hämta rullatorn. Jag tänkte prata med hen om det i em. Så nu har jag fått i väg den.

Jag ringde upp N och sa "du behöver inte komma, jag kör barfota idag". Då kvittrade N som en glad lärka "tack"

Jag går o lägger mig o sover en stund till.

Det här blir en bra dag
Det här blir en bra dag
Det här blir en bra dag

Sov till kvart i elva. Nu ska jag ta en dusch och sen brunch innan jag ger mig ut i solen och tankar energi, innan "inskrivning" på Arcus igen.


Sö 9 juni – Våga vägra våg

Även om det inte är någon risk för övervikt här.

Magen har inte tillåtit mat sen 24 maj... tuggat i mig fyra kartonger looperamid, vilket är överkonsumtion de luxe, probimage och nu har jag proIBS kvar att använda... Det jag äter är vitt bröd, banan, ägg och ris. Men det går i stort sett rakt igenom. Ringer man vården... försök ett tag till. I morgon börjar "steg till arbete", från dag ett, igen och jag hoppas att magen håller sig de timmarna i alla fall.

Nattsömnen är si och så i natt somnade jag ordentligt så jag sov som avsvimmad från kl 6 ungefär...

L, skulle komma 10.50 idag och jag sov djupt 8..50. då det skramlade och rasslade i hallen i 5-10 minuter. Jag blev rädd att Minnie fastnat i en bortglömd kasse. Jag är jättenoga att direkt jag kommer från affär, att vika ihop och lägga undan kassar om jag inte klipper av handtagen på en papperskasse åt henne , då och då. Jag försökte ta mig upp. Men såg då att Minnie låg vid mina fötter. Så jag tänkte då är det väl nån som springer i foajén, in- eller utflytt och lägger mig igen. Men då hör jag att det är i carlocen i min dörr det låter. Till sist ringer det på dörren och M, kommer in.
,"Förlåt att jag är sen. Men jag visste inte att man inte tog sig in från gatan."

"Du är inte sen, L skulle komma 10.50."

"Jaha, men L, är sjuk."

...och då byts både personal och tid med 2 timmar...

Inget sommarväder idag, så jag är glad att gjorde vad jag skulle på väg hem härom dagen, även om jag hellre går och röstar den dag som "ska vara" av traditionsbundenhet 😉.

För jag undviker sen 24 maj, att gå utanför dörren... 😛

Men i morgon måste jag och hoppas jag klarar fem timmar om dagen, inklusive färden till och från Arcus, måndag till fredag utan magkrasch de timmarna.

Minnie gillar inte heller dagens väder och vankar oroligt omkirng. Hon har sovit i sängen hela natten, samt på förmiddagen, då jag somnade om. Jag funderar på att gå o lägga mig igen.
 
Senast ändrad:

Det var inte varmt och skönt ute, så jag tog en sväng till L'Espresso på Krämaren och åt frukost. Sedan hämtade jag en To good to go påse på Sofias cholad. Inte mat direkt. Men lite lördagskvällsmys. :)
 
Söndag 30 juni

Huvudvärk, illamående, sovit hela dagen. Nu ska jag tvinga i mig en rostad smörgåsoc ett halvt glas vatten till frukost...
 
Dagens första mål mat, en riktig buffémåltid...
Ett glas vatten och två rostade smörgåsar.
Vattenflaska, hink... Och snart sova vidare....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
565
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom snön kom, det frös och dörröppnaren på baksidan som är enda vägen jag tar mig ut och in med manuell rullstol, promenadscooter...
Svar
0
· Visningar
452
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok 120 kr färdtjänst och 55 kr Carlsberg Hof, dagens nota.... Chaufförerna fick knuffa mig i rullstolen, genom snödrivor här och där, med...
Svar
0
· Visningar
298
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Jag fick ta till kontantreserven "i madrassen", för att kunna köpa lite kattmat till Minnie idag :). Det snöade rejält på fm, sen...
Svar
0
· Visningar
284
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp