Re: ang. \"orolig o rädd\" tråden
Hej igen
(Såg i orolig-och-rädd-tråden att du med annan kriminalisering menar bl.a. ridning, avlivning för att bli mat m.m...)
Hmm... så det ska isf bli olagligt att rida hästar eller ha dom inom andra användningsområden? Det ska alltså bli olagligt för hästar att arbeta...?
Bara för att man kriminaliserar en sexuell användning av hästen (häst-människa alltså) så betyder det inte alls att man måste kriminalisera allt annat.
Människor är tvingade att arbeta för att överleva. Varför skulle det vara fel för hästar att göra samma sak?
Och vad-människan har ett val att arbeta kanske? Japps, människan kan välja mellan att arbeta eller dö. Det funkar väl för hästar också, vägrar dom att sköta sitt arbete så brukar dom ju avlivas? (Vet att det där lät grymt, men det var bara en jämförelse..)
Att säga som du gör är bara ett sätt att inte orka gå djupare i problemet och utreda allt. Självklart kan man lagstifta mot tidelag. Utan att det går ut över hästens "mer normala" användningsområden.
Och jag äter förresten inte kött, så jag bryr mig inte ett dugg om det skulle medföra ett förbud mot att använda dom som mat också
(Ang. maten förresten så är ju det en mer moralisk fråga - det som började diskuteras i "orolig-och-rädd-tråden" handlar ju om hur vi behandlar hästarna när dom är i livet och att vi inte vill att dom ska bli utsatta för angrepp )
/Mi