Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning Igår var jag med om en verkligt märklig sak med mina pojkar. Jag har bland annat två hingstar, en 4 åring och en 2 åring som står brevid...
Svar
9
· Visningar
933
Senast: ankans
·
Träning Regnet bara vräker ner och vi gillar inte regn!!! :mad: Har en "stallgång" på 6x9 meter, betonggolv, som vi kan använda. Vad kan man...
Svar
2
· Visningar
810
Senast: Cilva
·
T
Träning Jag talade med en tjej för några år sedan som förestod en av NH-inriktningarna här i Sverige. Eftersom det inte fanns några tränare i...
Svar
2
· Visningar
702
Senast: Tee Showah
·
M
Träning LATMASK? Har en häst som vi inte tror har hoppat så mycket, ville inte gå över bommar äns till en början... Det har blivit bättre, men...
Svar
11
· Visningar
988
Senast: Tassetass
·
Träning vet inte riktigt vad jag ska börja. jag köpte min nuvarande häst för tre år sedan. jag visste då att han var lite av en problem häst...
2
Svar
20
· Visningar
2 747
Senast: Lena J
·
S
Träning fick hem en ny häst förra veckan, en vecka sedan ganska exakt faktiskt. han har acklimatiserat sig över förväntan, så när vi inte kunde...
Svar
10
· Visningar
1 288
Senast: shakermaker
·
S
Träning Efter div sjukvård har ena pållen blivit snart nog omöjlig att fånga. Hon har fått det mesta av sin mat i stallet för att det trots allt...
Svar
7
· Visningar
829
Senast: Spirelli
·
F
Träning Nu är det så att det börjar bli höst, men hästen jag rider går fortfarande ute på bete. är det bara jag som tycker det är lite länge för...
Svar
19
· Visningar
1 071
Senast: DeStRoYa
·
A
Träning Vad är ditt mål? Vill du bara ha en kompis att ta mysiga skogsturer med eller vill du ta OS-guld i hoppning eller dressyr? Vore kul att...
2
Svar
38
· Visningar
2 015
Senast: lisa
·
Ridning Det var en del som pratade om halva steg inne på utbildningstråden här. Men vad är egentligen halva steg? Hur avgör ni när det är dags...
Svar
2
· Visningar
1 664
Senast: tottenham
·
Träning Hej! Jag har en medryttare på en av mina två islandshästar. Hon är 12 år och har skött hästen i 1 år nu. Jag bor 1 mil från mitt...
Svar
8
· Visningar
1 123
Senast: Nora
·
N
Träning Undrar om någon har erfarenhet att ha med sig hund när man rider. Är det farligt? Tänkte vänja "min" häst vid min hund och ha med honom...
2
Svar
25
· Visningar
1 874
Senast: Liten_men_tuff
·
Träning varför dras alla manodepressiva ambivalenta idioter till hästvärlden?? har just flyttat hästen till en jag trodde var "seriös hästgård"...
Svar
16
· Visningar
1 983
Senast: ecssory
·
N
Träning kikade lite på den danska pnh sidan, även om danska valutan antagligen inte är densamma så.. jag vet int men att en repgrimma och lite...
Svar
6
· Visningar
1 965
Senast: brom
·
Träning Min häst är så grinig i hagen! Hon kommer när man ropar, men lägger sen örona bakåt och vill ibland bitas. När man har fångat henne och...
Svar
6
· Visningar
1 266
Senast: Cilla
·
L
Träning vad är det egentligen bra för? och om man tömkör sin häst och går på en vanlig väg, blir inte det typ samma sak om jag leder han? ger...
Svar
9
· Visningar
1 626
Senast: grimman
·
S
Träning Köpte en ny häst för ett tag sen och förra veckan var jag iväg med båda hästarna. Båda gick på hur snällt som helst hemma men sen när vi...
Svar
7
· Visningar
2 121
Senast: strumpan
·
P
Träning Ska eventuellt börja rida på ett litet stall med en lösgående flock hästar. Mestadels håller de sig i hagen men kan ta en liten promenad...
Svar
3
· Visningar
874
Senast: sissu
·
P
Träning Hur rider man en häst som dels knäpper av i nacken så att man inte har någonting i händerna, och som dels blir jättestark och går emot...
Svar
9
· Visningar
2 492
Senast: Poetry_princess
·
A
Träning hur fort får ni respon när ni hanterar era hästar? jag har en russhingst som är väldigt lugn och go för det mesta. Jag har hela tiden...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: Annapanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama