Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Hur länge får hästarna gå ute dygnet om utan ligghall/vindskydd????
2
Svar
22
· Visningar
1 817
Senast: moonlightgarden
·
H
Träning Någon som har tips på hur jag kan få upp muskulatur och hull på en relativt otränad häst? JAg vill helst jobba henne från marken då jag...
Svar
5
· Visningar
1 156
Senast: moonlightgarden
·
Träning Jag var och tittade på ett stall igår och funderar på om jag ska flytta eller inte? Gamla stallet: 15 boxar, massa trevligt folk...
Svar
9
· Visningar
976
Senast: Smulan75
·
D
Träning Har en liten fundering........... Vad tycker ni om att ha hästarna/Ponnyerna ute året-runt i en hage med vindskyd/Utebox? /Donald duck
Svar
14
· Visningar
1 276
Senast: Donald_Duck
·
Träning Igår had vi hopplektion... Och jag vågade bara hoppa ett kryss i början, sen tog det stopp... :crazy: :confused: Red en av de...
Svar
19
· Visningar
1 150
Senast: pascalle
·
E
Träning Har ett litet problem med att min pålle inte vill skritta på kort tygel, han anser att så fort tygeln kortas upp något så betyder detta...
Svar
9
· Visningar
1 131
Senast: Majs
·
I
Träning Vad är egentligen skillnaden på att "hålla i" hästen och vara hård i handen? Är det samma sak bara att man måste hålla i väldigt mycket...
Svar
12
· Visningar
2 043
C
Träning tänk er föjande. my har en häst som heter.... bertil. bertil är en helt vanlig polle om han tävlar och är dyr eller inte har ingen...
2
Svar
29
· Visningar
2 260
Senast: ankans
·
L
Träning var och tittade på en islandshäst för någon dag sedan, han verkade vara deppig på något sätt. Liksom, han tittade inte när man kom i...
Svar
2
· Visningar
790
Träning Min kompis sa under en ridlektion till mig i somras att det är bra att trava/jogga på lång tygel som uppvärming. På så sätt sträcker...
Svar
14
· Visningar
2 696
Senast: superstar
·
Ridning Befinner mig i ett hästsverige där pressen att välja sida blir allt större. Har inte upplevt det så tydligt än här nere i skogarna där...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 748
Senast: Jessica
·
H
Träning Hej, jag tycker att NH verkar intressant och när jag läser här inne så är det så många ord jag aldrig har hört förut. Jag har inte...
Svar
2
· Visningar
710
Senast: Tassetass
·
A
Ridning En fråga var, hur rider man barock? Det gör man inte var ett svar, man klär ut sig, var ett svar. En följd fråga skulle då ha varit...
2
Svar
39
· Visningar
3 411
Senast: Carmenzita
·
Ridning Nu är vi där igen.. nosar på ämnet som alla vet allt om redan, som om diskussionen inte var avklarad för länge sedan. Men! Var...
2
Svar
26
· Visningar
2 203
Senast: via
·
L
Träning Hej. Går det att träna upp en häst som är skänkeldöd att lyssna på skänklarna?Hur ska man göra i så fall?
Svar
11
· Visningar
2 676
Senast: Carmenzita
·
Ridning Om ni läser i en saluhästannons att hästen är barockriden, vad tänker ni då? Säger ni om er häst att den är barockriden? Vad innebär...
2
Svar
33
· Visningar
2 578
Senast: knyttet
·
S
Träning från tv4's hemsida. Häst förberedd för longering. Longering behöver inte slita på hästen Longering är liksom ridning och...
Svar
10
· Visningar
3 667
Senast: C_L
·
Träning Nh forumet är just nu under attack av diverse frågor och kommentarer. Dessa kommentarer och frågor är av både positiv och negativ art...
Svar
18
· Visningar
1 617
Senast: Sammet
·
F
Träning Köpte ny häst igår, ett avelssto. Vid ilastning hos säljaren fick jag veta att hon kunde slänga sig bakåt vid urlastningen och att hon...
2
Svar
29
· Visningar
2 230
Senast: Farouk
·
K
Träning Ska "volten" räcka över halva ridbanan, eller över en tredjedel av ridbanan?
Svar
17
· Visningar
2 343
Senast: Lena_B
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama