Hur mycket mark har ni?

Sv: Hur mycket mark har ni?

Jag skrev inte frågan som om det skulle vara konstig att ha de där, utan jag frågade för just att jag undrade

jo därav min fråga.Jag uppfattade originalfrågan som att hon ville veta hur mycket hästarna går på.Inte hur mycket areal man har jämnt över;-)

Shettisar skrev:
Måste fråga dig, har du hästarna på åkern och i skogen??? :smirk:

Ja hästarna går även på åkrarna. Det som kommer upp efter skörd brukar vi låta hästarna beta av. Vissa åkrar tar vi ingen skörd på utan de betas alltid.

Jag räknar det som går att plöja som åker och det som inte går att plöja som betesmark. Även om åkern sedan används till bara bete så kallar jag den åker ändå.

Skogen används inte till bete men det är bra att ha egna skogsvägar som man bestämmer över. Särskilt nu när älgjakten börjar närma sig så är det skönt att kunna rida ut i sinegen skog.

ok,då förstår jag ditt tankesätt.
Håller med om egen skogsmark är kanon när ex jakt är aktuellt.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 284
Senast: Grazing
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 286
Senast: Görel
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 286
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar