Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Häromdagen stiftade jag för första gången bekantskap med en repgrimma. Vilken skillnad mot vanlig. Det var en sådan aha-upplevelse att...
Svar
16
· Visningar
2 058
Senast: Sammet
·
M
Träning Hej! Jag vet inte hur jag ska gå vidare eller vad jag ska hitta på för att min häst ska våga lite mera. Ibland när jag ska hämta han...
Svar
4
· Visningar
978
Senast: Görel
·
I
Träning Hej Jag har en liten shettis som jag så småning om ska köra in. Nu skulle jag vilja ha lite hjälp om bra böcker att läsa på innan jag...
Svar
3
· Visningar
869
Senast: ft_lover
·
K
Träning Min kompis häst hatar verkligen alla skäckar, när hon var på hoppträning så var det en Svart/vitskäck med och så fort den kom i närheten...
2
Svar
21
· Visningar
2 361
Senast: ABility_girls
·
C
Träning hej.. min foderhäst fiser på mej om ja tex borstar rumpan eller reder ut svansen eller borstar bakbenet.. eller ngt.. vad ska ja göra så...
Svar
15
· Visningar
2 945
·
C
Träning ngn som har ngt tips om hur man får bort fläckarna på skimmlar? :rofl:
Svar
16
· Visningar
1 198
·
P
Träning Jag har kommit fram till att jag är väldigt ojämn i mina hjälper... T.ex har jag mycket lättare att fatta höger galopp än vänster, rider...
Svar
7
· Visningar
817
Senast: Vennie
·
P
Träning Hur gör man egentligen för att undvika att bli nedsprungen/sparkad/etc av de andra hästarna? Jag har bara tagit in hästar "kollektivt"...
2
Svar
27
· Visningar
6 051
·
H
Träning Vad gör man med en häst som kutar in i boxen? Det är inte så att han blir rädd eller nått han men han kutar in i boxen och han är...
Svar
6
· Visningar
972
Senast: Fager
·
Träning Visserligen kan halvblodet jag rider vara stökig i stallgången, han har svårt att stå inne själv osv. Klättar gärna på väggarna o...
Svar
6
· Visningar
904
Senast: Mimmi81
·
P
Ridning Min häst gör jättefina slutor men öppnorna blir mest fel och spända. Vad beror det på? Var sitter hans spänning och finns det någon...
2
Svar
21
· Visningar
1 934
Senast: Ardnas
·
P
Träning Häromdagen la jag märke till att när min kompis sitter upp på sin häst tar hon tag i både fram - och bakvalv. Tyckte det såg hemskt ut...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 137
Senast: Poetry_princess
·
Svar
2
· Visningar
707
Senast: Dreamer
·
C
Ridning Använder ni er någonsin av tygeltag över manken? (dvs korsande) När och varför resp varför inte? Har hört lite olika filosofier kring...
Svar
13
· Visningar
2 035
Senast: Alkemisten
·
Z
Träning Jag postar min fråga även här, då det under NH var så lite aktivitet och hoppas att någon här kan komma med sina funderingar. Hästen...
Svar
15
· Visningar
1 517
·
Träning Någon som har hästfynd (dvs. är mer lycklig än jag) som kan säga vad hon i artikeln som handlar om Trickträning heter. Hon som har Elit...
Svar
9
· Visningar
1 258
·
T
Träning Jag har ett problem när jag rider, nästan oavsett vilken häst jag än sitter på. Jag "tappar" ytter! :crazy: Försöker verkligen lyssna...
Svar
7
· Visningar
1 558
Senast: Tuddiloo
·
Träning Efter trådar angående både vävning och krubbitning måste jag bara fråga om orsaker till träätning, samt hur man får bukt med det...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: ankans
·
N
Träning Har en väldigt storgalopperande 5-åring och behöver tips på övningar för att få honom mer "bärig" så att han inte bara "älgar" runt på...
Svar
18
· Visningar
1 863
Senast: bigganl
·
Träning Min häst är lite besvärlig att lasta... Det verkar som om han ibland bara betsämmer sig för att "Nähe!! Här ska jag minsann inte gå...
Svar
11
· Visningar
891
Senast: md5krist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix