Sv: Förbannad på hästkräket?
hm , senast var nog idag och i söndags .. men riktigt ytligt visar jag inte att jag är förbannad , mer ledsen .
I söndags när ajg körde min skötponny så var han väldigt ovillig att ens gå i snabb skritt och absolut inte trav , hur mkt jag en drev och använde rösten ville han inte .
till sist börja några tårar rulla nerför kinderna och så bönade och bad jag om trav igen och så vidare , men nej ? Hallå där sa han liksom . han har typ stått aslänge och är jätteetjock så han har blivit superlat typ. Men så smällde jag till han ganska rejält med tömmarna på baken ( från vagnen ) eller asså inte "smällde till" men dom ligger ju över baken s¨å jag lyfte liksom och smällde ner dom som när barn leket "håppla pålle" :S men sen fick jag så dålig samvete efter det så nu låter jag helst bli det :S
efter det fick jag ett spö och bara av att ha det i handen gick han på finfint
Idag så blev jag också ganska sur men det visade jag inte alls typ.
jag skulle tömkörnings-longera lillen då som jag körde i söndags , latisen som jag nyss blivit skötare på , men tror du han ville? Nopp , han skulle beta , stanna , eller gå in mot mig hela tiden ,. ibland undrar man ju om han är helt outbildad
men iaf ,
jag blev så besviken att tårarna bara rann i floder medans jag berättade " Snälla du , trava bara nu , runt mig , det är allt jag begär" och vällde på med alla mina förhoppningar , men han vägra , och då blev jag riktigt sur och sa åt ha på skarpen om att han var en lat och en dum häst och att jag hatade honom . Sen (som jag ångrar djupt, eftersom jag vet att man alltid ska slua ett arbetspass när dt går som bäst för att hästen ska få ett bra minne av det man gjort liksom ) lät jag honom vinna , när det gick som dåligast gick jag bara in med honom i stallet , medans tårarna bara rann och rann och jag snackade om hur dumt han betedde sig och hur lat han var och att jag aldrig mer skullle slösa tid , massa dumt sa jag som jag knappt 3-4 minuter senare förlöt och sa att jag älskade han så mkt och att han var välrdens sötaste shettis och att han kommer bli bäst.. jaja *viiisssel*