Hur gör man?

Sv: Hur gör man?

Väck liv i hästen genom mkt omväxlande arbete som får hästen att vakna upp, som då rida ut i skogen med din kompis.
Eftersom det verkar som hästen bara känt obehag i alla situtioner den förväntas göra nåt så hitta på nåt annorlunda (vet inte riktigt vad själv)
Som du nämde satt ägaren och skänkla på hästen även om det gick framåt i vart steg så gör tvärtemot!
Så fort den går framåt så bara beröm och driv inte alls mer.
Det är nog svårt för hästen att förstå vad den ska göra när den fått en sån "utbildning". :mad:

Synd att du bara kan rida och sköta den 2 ggr i vecka och eftersom ägaren nu förväntas att du ska rida så antagligen måste du det för att få ha kvar hästen. :(
Egentligen hade den ju behövt börja om.

Rid iaf så lite som möjligt på banan, och kanske barbacka med sidepull om det går för sig för ägaren.

Hästen hittar får nog oxå en naturlig framåtdrivning om du rider i skogen och då kanske med en kompis.

Jag önskar dig lycka till!! :banana:
Och håller tummarna för att du kanske kan ordna så du rider den fler ggr i veckan eller rentav kan få den på fodervärd! :bump:

Om hon själv anser att allt fungerar bra så är det nog svårt...
Ja. Vet inte va jag ska välja. Antingen rida så försöktigt jag kan eller skita i vad hon tycker å kanske få chansen å inte få vara medryttare längre :crazy:

Det kan kanske fungera, men det blir nog väldigt svårt och förvirande för hästen.
Skulle också gissa det. Usch stackare...

Jag skulle kanske köpa/låna ett prevat och ha med mig när jag hade kommit så långt att jag ville börja jobba mer inför ridningen.
Det var iof ett bra tips. Kanske kan låna av nån! :idea:

Väck liv i hästen genom mkt omväxlande arbete som får hästen att vakna upp, som då rida ut i skogen med din kompis.
Eftersom det verkar som hästen bara känt obehag i alla situtioner den förväntas göra nåt så hitta på nåt annorlunda (vet inte riktigt vad själv)
Som du nämde satt ägaren och skänkla på hästen även om det gick framåt i vart steg så gör tvärtemot!
Så fort den går framåt så bara beröm och driv inte alls mer.
Det är nog svårt för hästen att förstå vad den ska göra när den fått en sån "utbildning". :mad:
:bow: :bow: Tack för tipsen!!!

Synd att du bara kan rida och sköta den 2 ggr i vecka och eftersom ägaren nu förväntas att du ska rida så antagligen måste du det för att få ha kvar hästen. :(
Egentligen hade den ju behövt börja om.
Jag vet. Jag ska nog rida hnne väldigt försiktigt och sen om jag får ta över hnenne mer dagar eller ta på foder så ska jag börja helt om från början å desutom kolla sadel och sånt! (Om de sker ett under det vill säga)

Rid iaf så lite som möjligt på banan, och kanske barbacka med sidepull om det går för sig för ägaren.
Jag kan försöka fråga om sidepull går bra senare. Nu när jag kommer rida på bett kommer jag försöka att ta så lite jag kan i munnen!

Hästen hittar får nog oxå en naturlig framåtdrivning om du rider i skogen och då kanske med en kompis.

Jag önskar dig lycka till!! :banana:
Och håller tummarna för att du kanske kan ordna så du rider den fler ggr i veckan eller rentav kan få den på fodervärd! :bump:
Tack så jätte mkt! Jag behöver alla lycka till jag kan. Återkommer om jag har andra problem. Är inte van vid dessa sortens hästar som blivit illa behandlade! Ska fråga min faster om jag kan låna en lindel av henne!

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
238
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: MiniLi
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
791
Senast: Lejd
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsporten står inför en avgörande tidpunkt där hästens välbefinnande och ryttarens fysiska kondition måste prioriteras högre än...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30