Stöd = måste för form?

Sv: Re: Stöd = måste för form?

jag har läst igenom hela tråden och tycker den är väldigt intressant till skillnad från de flesta trådar här nuförtiden.
Lite frågor bara;
Du rider utan stöd i handen men rider du helt utan handen? Finns ju andra saker man gör med tygeln än att ge stöd.
Du visade en bild på U (om jag såg rätt), där han rider utan stöd i handen, har sett honom rida nån gång och han hade inte stöd i handen men använde tyglarna gjorde han allt.
För övrigt, fick magdalena se Inte_Ung rida? Ändrat åsikt sen dess?

Nu drar jag upp en väldigt gammal tråd men tyckte som sagt att det var intressant läsning.

Sv: Stöd = måste för form?

Oj... denna tråd skapade jag för snart ett år sedan och det är fantastiskt att den fortfarande är aktiv :). Tycker själv att det är ett mycket intressant ämne eftersom många är så fixerade av stöd genom tyglarna när det gäller formen.

Om ni har något till att tillägga så får ni gärna göra det :)!

haha, det var jag som drog upp den igen ;). Tyckte också ämnet var intressant och hoppades att nån mer skulle ha något att tillägga.

Hehe...måste erkänna att jag inte orkat läsa igenom mer än första och sista sidan och kan ju då ha missat endel där i mitten. Men när jag kör eller tömkör måste jag ha stöd på ytter för att kunna arbeta hästen i rätt form och rätt ställd. Det som är svårt då är ju om man inte rider med stöd utan stödjer med skänkeln för man har ju ingen skänkel när man kör...Någon som klarar av att köra en häst i rätt form och rätt ställd utan något som helst stöd i tömmen?? Jag menar såklart inte 50 kilo i handen men ett stöd!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 739
Senast: fixi
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 114
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 071
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.