Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tassetass skrev:Vad sjutton gör man när hästen blånitar på väg HEM då? När motiveringen för ridning och träning är så stor att hästen vägrar gå hem ?
Bara undrar...
Tassetass skrev:Vad sjutton gör man när hästen blånitar på väg HEM då? När motiveringen för ridning och träning är så stor att hästen vägrar gå hem ?
Bara undrar...
AnetteJT skrev:Om man får denna reaktion så har man gjort något fel.
Motiveringen skall även vara för kamrat/ledareskap. Och inte bara blint på arbete.
Hästar kan precis som vi i "huvudet" bli överarbetade.
Tassetass skrev:Mm... Malte var oerhört överarbetad...
mykene skrev:2: jag har kommit fram till varför hon inte vill gå, det första man borde ha sett efter... hon är HALT, såklart. Kände ju på benen på henne, inget varmt eller liknande, och hon har liksom gått konstigt med hela kroppen, motvilligt, vilket jag trodde var för att hon inte ville lämna stallet - testa mig.
Den ***** hovslagaren som var ute förra veckan har skott framhovarna för trångt, och verkat ner bakhovarna så att hon i princip går på strålen (inte skodd bak).
Är ingen expert så jag såg inte detta förrän någon påpekade att skorna satt fel fram. Även svårt att se eftersom jag bara lett henne på gräs. Känner mig skyldig ändå
Det kom en annan hovslagare till stallet idag och han sa att det var det värsta han hade sett
Djurjouren skrev:Varför finns dte inget hästkörkort? Såna där sakerFÅR man inte missa ens en endaste sekund...*gråter* Oförsvarligt.