ika77
Trådstartare
Sv: Nu ger jag upp!! *hästen åker tebax*
Ja.. Nä, vi funkar hyfsat ihop tills det kommer till ridningen.
Jag har kommit på att jag vill ha " mjuka " hästar.
Men är det så att hon inte vill häva köpet så behåller jag honom för att se om det blir bättre.
Antagligen tvingas jag väl sälja honom.
Men då ska han hamna hos "rätt" person.
Han ska inte bli nån "vandringspokal" tack vare mig i alla fall. Eftersom jag är nästan 100 % säker på att han inte är sån här egentligen så känner jag mig ganska lugn.
Ja du har verkligen fått in en poäng där: att hade jag snackat om en avlagd travare som ser ut som ett " ök" så hade folk skrivit : Ja men det är klart att du ska sälja hästen.
Den kan du ju inte ha.
Be ägaren ta hem honom, nåt kryphål kan du alltid hitta..
Men det lär vi aldrig få veta.. För jag hade aldrig avsagt mig en travare så lätt...
Cilva skrev:Jag tycker att du fått många trista svar. Jag tycker det är bra gjort av dig att erkänna att du inte funka rihop med hästen och är villig att hitta ett nytt bra hem till den. Det är mkt bättre än att stå ut bara för att du köpt hästen och den råkar vara av en viss ras som "borde" funka.
Sen tycker jag inte det är nåt konstigt med att köpa häst osedd. Inget jag skulle göra själv men många i min omgivning har gjort så. Men det kan ju nu bero på att jag bor så långt norrut att det inte finns så många hästar och än mindre till salu. Och av dem som är till salu så kanske ingen motsvarar de krav man har på sin blivande häst.
Ibland får jag en känsla av att en del ägare till hästar av hbltyp blir lite förskräckta över att inte alla gillar hbl. Och att de kanske faktiskt har missat nåt när det gäller andra raser.
Sen är det även lustigt att se att det inte är ok att "ge upp" med ett hbl medans om du haft samma erfarenhet med en travare, arab, fjording så hade samma personer applåderat ditt beslut.
Ja.. Nä, vi funkar hyfsat ihop tills det kommer till ridningen.
Jag har kommit på att jag vill ha " mjuka " hästar.
Men är det så att hon inte vill häva köpet så behåller jag honom för att se om det blir bättre.
Antagligen tvingas jag väl sälja honom.
Men då ska han hamna hos "rätt" person.
Han ska inte bli nån "vandringspokal" tack vare mig i alla fall. Eftersom jag är nästan 100 % säker på att han inte är sån här egentligen så känner jag mig ganska lugn.
Ja du har verkligen fått in en poäng där: att hade jag snackat om en avlagd travare som ser ut som ett " ök" så hade folk skrivit : Ja men det är klart att du ska sälja hästen.
Den kan du ju inte ha.
Be ägaren ta hem honom, nåt kryphål kan du alltid hitta..
Men det lär vi aldrig få veta.. För jag hade aldrig avsagt mig en travare så lätt...