Horsemanship!

Sv: Horsemanship!

Ja det tycker jag att man kan säga. Jag är absolut ingen expert på PNH(Parelli Natural*Horse*Man*Ship) men det du skrev lät som ett bra svar.
Och dessutom tror jag att alla sakerna man gör med sin häst i PNH( t.ex be den lägga sig ner) är som test för att se om hästen repekterar & litar så mycket på "sin" människa att den vågar gör det. Typ, "Vågar jag lägga mig ner eller kommer hon/han och äter upp mig då?" Det skulle jag också tro.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 297
Kropp & Själ Hej! Senaste veckorna har gymma vid 9/10 tiden på fm vilket jag tycker är väldigt bekvämt i sig. Men problemet är, jag blir SÅ trött...
Svar
5
· Visningar
607
Senast: Seaside
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 372
Senast: mamman
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
32 077

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat