hur lär man gallopp byten?

Sv: hur lär man gallopp byten?

alltså,igår stog han på 3 ben,när jag kom ut idag efter jobbet,( en kompis tog hand om han i dag när han stog inne,( tacka prise henne )),men när jag kom ut så stog han på alla fyra igjen och såg inte ut som nått hadde händt alls,
min systerk om ut å tittade och bekreftade,ja,han var okey,min mann gick ut med han och när jag skulle lägga omslag på han så haltade han inte alls,tvert imot,han skulle gärna springa ett varv.
dumma häst,man bliri nte klok på dom :smirk:

nej,eller jo,det var nått,antar en strekning,
för han hadde ont och han hadde på morronen smärt feber i följe min kompis.

men det gick över,idag skall vi skritta ut en sväng då min syster menar att då han har kommit i så bra form och musklatur borde han hållas igång,men inte krävande,bara skritt trav och galopp på mjuka och raka underlag tills han känns helt bra igjen.

appe var förbannad på mig igår då jag inte red han,han visste helt öppet att dette gillade han inte,han ville ridas.

Men har han feber och är knackig skulle jag nog vänta med ridningen lite... Han tappar ju inte i form så fort om han får stå nån dag..
Annars ger det motsatt effekt, det kan bli mycket värre om han får anstränga sig... Har du inte rådfrågat vet. alls?

jo då,jag har ringt å pratat med min fasta veterinär som är våran stallvet.
hon gav samma svar som min syster,att han skall ridas,men inte anstrengas.
jag är ju inte dum heller,jag berättade att han inte är halt lenger også,men hennes svar var obetydligt då hon och min syster sa samma sak båda två

Men man ska väl ändå inte rida en häst som har feber?! Vilken veterinär säger det? Så fort du sätter dig och rider en häst blir den ju ansträngd, speciellt om den har feber...
Är din syster också veterinär?

men hennes svar var obetydligt då hon och min syster sa samma sak båda två

Vänta, jag hänger inte med....... var VETERINÄRENS svar obetydligt? Jag fattar inte , sorry, är lite seg........ förstår inte språket riktigt idag tror jag. :crazy:

skritt trav och galopp på mjuka och raka underlag tills han känns helt bra igjen
Borde hästen inte bli ansträngd av detta?

/Undrande Darkmoon som är seg i kolan idag :o

ansträngd beror vell på hur mycke man kör med han,appe är helt återställd och han har inte blivit riden,men han lider av att inte bli riden.
det vet dom som känner honom.har kontakt med flera av dom.

Nej,veterinärens svar är inte obetydligt,men poenget var att dom sa det samme och nej min syster är inte veterinär,men hon träffer säkert dom oftare än någon annan då hon har nestan dagligen ut veterinär till sina hästar.

tråden börjar spåra ut,delvis för att jag har formullerat mig helt fel,

galopp byten får jag iallf hjälp med nu,tack till alla som svarat på frågan om byten. :D

Aha! Då är jag med! Sorry för missförståndet! Lycka till nu med byten o grejer.

Liknande trådar

Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 654
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På grund av att min skadade/inflammerade axel börjat göra allt mer ont så gjorde jag ett bryskt avbrott i all styrketräning...
Svar
0
· Visningar
667
Senast: cassiopeja
·
Dressyr Jag har ett litet dilemma och några utbildande frågor jag önskar ni kunde hjälpa mig med. :) Jag har ett 9årigt halvblod som när han...
Svar
19
· Visningar
2 484
Senast: Nominous
·
Trav Hej! Har en nybliven 4åring, sto som är inkvalad och har gjort två starter. När jag kör henne själv och hon är pigg kan hon sparka...
Svar
16
· Visningar
5 558

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Textiltvätt/mattvätt?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar