Sv: Hur får man bukt med vävning?
Francess skrev:
Men ge dig för h-e! Jag skrev ovana, inte olat. Läs lite bättre då! Och ja, jag har läst din tråd. Du behöver inte komma här och skrika och ha dig! Då slutar man lyssna...
Har du öht läst att jag inte fått hem stoet ännu? Att jag försöker stämma i bäcken? Du får gärna svara fler gånger, men lägg av med skrikandet.
Jag vet att vävning inte är bra för benen, det säger ju sig självt. Påfrestningen blir ju enorm i längden. Däremot tror jag inte stoet i fråga kommer att sluta med vävandet bara för att hon byter miljö, men förhoppningsvis dämpas stressen och om hon trivs med våra rutiner kanske det minimeras.
Om du läst mitt svar ordentligt, samt de övriga inägg som finns, så hade du inte behövt bli så upprörd. Flera som gjort inlägg har använt just ordet olat, och ovana är dessutom ganska synonymt med olat. Det är ju ingen ovana, utan ett stört beteende. En ovana/olat kan man träna bort, men inte en beteendestörning (där handlar det om att ta bort/ändra den faktor som utlöst den). Det är själva definitionen på det hela.
Dessutom skrev jag ju att det du hade som förslag var
bra och önskade dig lycka till! Hur kunde det få dig så upprörd??
Såna här trådar läses ju av ganska många, så allt som står behöver inte rikta sig till det första inlägget...
Jag har läst alla inlägg och jag vet att du vill "mota Olle i grind" för just ditt sto, och det tyckte jag var toppen (tycker faktiskt att det framgår av mitt sista stycket i mitt inlägg).
Det jag tycker är tråkigt att folk
överlag (den som inte behöver ta åt sig ska alltså
inte göra det..) inte har så bra koll på det här med beteendestörningar, och inte verkar intresserade av att lära sig mer. Inte ens om de har problemen i sitt eget stall...
Sånt gör mig upprörd. Har jag gjort mig bättre förstådd den här gången? Jag hoppas det.
Toppen att ditt sto nu hamnar hos dig, som vill göra allt för att hjälpa henne, återigen, lycka till!