Spinnoff "ensam i stallet" - Säkerheten?

Sv: Spinnoff "ensam i stallet" - Säkerheten?

Jag blir "iskall" när något händer...funderar en stund innan jag handlar...min karl är tvärtom....han är en riktig pain in the ass om det strular till sig...så det är lika bra han håller sig borta :rofl:

jag tar också minst 2 åt gången när dom ska ut i hage.....eller in...igår så var det en som slet halva fingertoppen av mig :crazy: (fattar inte hur det gick till) så drog dom upp i skogen....hej då sa jag...hoppas björnen tar er :devil: :rofl:
Men dom vände ganska direkt och det var bara att gå fram o ta dom..... :D

Men ett visst säkerhetstänkade sitter ju i ryggmärgen...t ex att inte till varje pris hålla fast en häst om man känner att man tappar kontrollen, hellre släpper jag istället för att riskera bli skadad själv...hästarna klarar sig alltid.....

sen har man ju rutiner med när dom skall in...hingstarna först...är dom inne så är det lugnt om nån annan sliter sig eller bränner ur nån hage....

Men nu händer ju såna saker sällan, men man blir påmind nångång då o då :D

Sv: Spinnoff "ensam i stallet" - Säkerheten?

Ja, man får vänja sig vid att tänka efter före när man är ensam med hästarna!
Alltid lättare också vid "situationer" att man känner hästarna rätt väl så att man kan förutse åtminstone lite vart det barkar hän...
Jag har alltid haft tur, de gånger jag har råkat illa ut har jag haft nån med som kunde larma. Peppar peppar

Liknande trådar

Hästhantering I april 2006 hämtade en mycket lycklig 17-åring hem sin allra första häst, ett urgulligt 4-årigt travarsto vid namn Anna, och det visade...
2
Svar
35
· Visningar
5 550
Senast: Pettsson
·
S
Distans Så var årets första tävling genomförd (ej inräknat Bergas 40 km CR) 80 km på Nybygget i lördags. Jag har själv känt mig ganska ur form...
Svar
7
· Visningar
1 507
Senast: Macken22
·
Träning Jag satt för ett litet tag sen och läste ett nummer av Hästmagazinet. Fastnade i en artikel som handlade om just Säkerheten vid all...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 877
Senast: ika77
·
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 428
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama