Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag har börjat rida en häst som är byggd i princip framåtlutad :Smirk:, dvs är oerhört framtung. Det är svårt att aktivera bakdelen, då...
Svar
8
· Visningar
1 501
Senast: Lejonelle
·
A
Träning Min häst behöver muskla sig mer på bringan och bogen. Han har stått i 2 år, men har varit igångsatt ett bra tag nu. Han har fått...
Svar
14
· Visningar
4 280
Senast: sante
·
Träning En travare som är 10 år och gått på trav till den var fem, sedan endast promenadriden ca 4-5 dagar i veckan. Eller. en dressyr häst som...
2
Svar
22
· Visningar
2 359
Senast: norrland65
·
L
Ridning Att rida "barock/akademisk ridning" eller vad nu folk vill kalla det. Har under en tid varit delvis skeptisk mot den akademiska...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 060
Senast: Beppo
·
S
Träning Hej och hå vad det gick när dörren öppnades och hästen min fick se att det var snö ute.Hästhantering funkade inte i morse. De andra...
Svar
14
· Visningar
933
Senast: 2 isisar
·
Träning VAR brister jag i min sits eller i mina hjälper?? När samlar skritt/trav eller galoppen ordentligt, så har hästen en benägenhet att...
Svar
18
· Visningar
3 058
Senast: Lillsillen
·
G
Träning Jag jobbar på en ridklubb, jag undrar bara hur endel tänker när det gäller täcke, de har jätte stora krav på att hästarna ska ha på sig...
2
Svar
29
· Visningar
2 285
Senast: kopparberg
·
Träning Jag har en ponny utlånad på foder till en familj med en liten dotter som rider hästen. De har haft ponnyn i ca 2-3 månader, och fram...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 784
Senast: Ramona
·
Träning Vet inte riktigt var jag borde lägga den här tråden men vi testar här... Jag har börjat lära min häst att gå ner på ett framknä. Men...
Svar
4
· Visningar
1 634
Senast: _EVL_
·
F
Träning Jag är lite äldre, och börjat rid ganska sent.. 22 år.. ridit i ett år.. :idea: har ett problem! jag får inte hästen ner i form...
Svar
11
· Visningar
1 368
Senast: chrysler
·
Träning Jag skulle jättegärna vilja ha tips om övningar att träna med en 1.5-åring. Hon är jättesnäll och lugn och har, än så länge, inga...
Svar
6
· Visningar
2 144
Senast: pannkakssmet
·
B
Träning Hmm...nu har jag blivit ganska förvirrad med det här hur handen ska vara. Jag red för två olika tränare (med samma häst) och...
Svar
9
· Visningar
1 913
Senast: Mirre
·
T
Träning Idag har jag insett yttertygelns betydelse. Jävlar vad det satt hårt. :) Stöd på ytter, ja visst! Det har man ju hört...men jag är...
2
Svar
34
· Visningar
3 314
Senast: Fifflan
·
A
Träning måste hästar med kronisk bronkit triangel märkas?? vad innebär egentligen en triangelmärkning mer än att hästen inte får tävlas? MVH Anja
Svar
4
· Visningar
883
Senast: ako
·
H
Träning Har nån något bra tips om hur man får en bra sits? I traven sitter jag och skumpar på rätt bra.. :angel: Skulle vara bra med lite tips :D
2
Svar
27
· Visningar
2 052
Senast: tant agda
·
G
Träning vad är skvätträdd??? Har aldrig hört det å måste veta? en tjej fråga i fall hästen va skvätträdd... fattar inget !! Blir såå gla om...
Svar
12
· Visningar
1 985
Senast: Blueberry
·
Träning Hej! Tidigare så har jag på ridskola ridit i 1h.. min första foderhäst tyckte ägarinnan att jag skulle rida MINST en timme oavsett...
Svar
18
· Visningar
1 644
Senast: Qodrofenia
·
Ridning Japp, vi hoppar över piaffen, passagen och galoppen och går direkt på de högre skolorna! :D Efter att vi på träningen igår...
2
Svar
38
· Visningar
3 039
Senast: Jegra
·
S
Ridning har precis börjat rida för en tränare som säger sig hålla på med barockridning. i början gick det jättebra. men nu har det blivit något...
Svar
16
· Visningar
1 248
Senast: Ardnas
·
C
Ridning pratar folk inte me sina tränare? trodde de va lite av poängen me dehär ridstilarna eller va man ska kalla de, att man tänkte o...
Svar
1
· Visningar
831
Senast: tant agda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama