Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Under min tid som "hästlös" har jag upptäckt två uttryck som blivit särskilt vanliga och används mycket, varav en av dessa är just "NH"...
Svar
2
· Visningar
792
Senast: Missel
·
T
Träning Hur sjutton klara ni av det hära med att inte dunsa ner i sadlen när ni travar?? Rida lätt sits det är inte det lättaste att lära när...
Svar
15
· Visningar
4 194
Senast: Elizette
·
M
Träning Hej jag får ofta höra att jag är för noga med min häst... :mad: Men kan man vara de? Jag tar temp å puls varje dag. Visiterar, har...
2
Svar
37
· Visningar
2 949
Senast: 2 isisar
·
S
Träning Till våren ska min lill piga få skor på sig för första gången någonsin. Nu funderar jag lite över hur jag ska gå till väga :crazy...
Svar
10
· Visningar
1 085
Senast: anhe
·
O
Träning Denna fråga är säkert inte på rätt tråd men jag försöker endå.. min häst får snöstyltor hela tiden nu.. jag brukar ha snösulor på...
2
Svar
21
· Visningar
2 565
Senast: Osis
·
Träning Vad bör man tänka på? Säkerhetsmässigt och för att göra det så smidigt så möjligt. Vilken sida är bäst att ha handhästen på? Vi...
Svar
11
· Visningar
1 709
Senast: Asa_S
·
Träning Jag håller på och skrittar igång med pålla efter 6 mån konvalecens. Skrittar på lång tygel och emellan varven plockar jag upp henne på...
Svar
9
· Visningar
1 282
Senast: Raeman
·
B
Träning Denna tråd ska handla om olika tips inför vintern. :idea: Så dela med er av era kunskaper om vad man kan göra om tex. vattnet...
2
Svar
27
· Visningar
2 321
Senast: pimy
·
Ridning Hej! Rent generellt, jag ska inte trixa själv utan ta hjälp av tränare om det skulle bli aktuellt. Men hur går man från tramp till...
Svar
4
· Visningar
1 035
Senast: malinsky
·
Träning Alltså, en del dagar är man ju bara så nöjd med sig själv! Jag har ju ett gäng hästar, fina och väluppfostrade för det mesta. Men den...
Svar
7
· Visningar
861
Senast: biffen
·
Ridning Jag har frågat förr, men jag har aldrig fått ett svar som jag är nöjd med. Många pratar om att de rider halva steg så därför borde många...
Svar
3
· Visningar
968
Träning Funderade på det där med att vissa tränare lägger till en bokstav före ordet NH för att man skall veta att det är deras NH, ex. PNH...
Svar
4
· Visningar
835
Senast: Sammet
·
Y
Träning Nu undrar jag hur man gör en bakdelsvändning, hur man tar stöd med tygeln i den osv. Jag chansar i teorin på att det är att hästen...
Svar
13
· Visningar
6 436
Senast: Yellow_Dino
·
P
Träning Ni som ibland/alltid rider era hästar på morgonen, hur gör ni rent praktiskt? Rider ni innan hästen får frukost, får den kraftfoder...
2
Svar
22
· Visningar
3 797
Senast: lil-sis
·
H
Träning Jag skulle vilja ha tips på övningar där jag får henne att samla och trampa under sig ordentligt.. som det är nu så travar hon iväg i...
Svar
13
· Visningar
1 996
Senast: Lorpan
·
Ridning Förlåt att jag dubbelpostar men det är ont om folk som svarar på utrustning... De har väl tröttnat på mina tjatiga trådar... jag är ju...
2
Svar
28
· Visningar
3 059
K
Träning vill börja med att höra om det r något an ska tänka på vad det gäller så shettisar? sen vill jag veta om det är någon som vet något...
Svar
7
· Visningar
1 292
Senast: Pettsson
·
Ridning Jobbade pållen från marken idag. Vi får inte riktigt till de. Jag har han på en liten volt och ber han träda in med de innre bakbenet...
Svar
12
· Visningar
1 374
Träning Var och hämtade nya pålle i helgen, en 3 årig islandshingst helt opåverkad av människor och icke grim och ledvan. Att lasta var...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 374
Senast: boella
·
Träning I dag har vi tränat ordentligt Träns på Gick hur bra som hälst. Gjord på Inga problem Reflex benen och brösta reflex. Grimma över...
Svar
2
· Visningar
843
Senast: snofflan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama