Lastträning the natural way :-)

Smutsig bara, de dreglade mest på den men när de verkade se ut att vilja sätta på bilen så jagade vi bort dem :-)

Liten uppdatering ifall nån är intresserad.
Vallacken har fått pli på snorungen nu, de höll på i flera timmar men nu betar de snällt sida vid sida varvat med lite mankli och lite smågnabb.
Rangordningen är stenklar och såren inte så många och allvarliga.
Jag gick in i hagen och hinsten flyttade sig respektfullt för mig och jag försökte få honom att följa med när han plötsligt bestämmer sig för att flytta på mig igen men aj vad ont det gjorde när han fick en vallack i turbofart på sig :devil: . Sen gick det minsann bra att ta på honom och allt var bra :D
Allt dumt jag nånsin tänkt om vallacken tar jag härmed tillbaka, han är värd sin vikt i guld :-)

På film säger de alltid "Keep that thaught" så jag säger det jag med :-) Gör det nästa gång du ens börjar till att tänka elaka saker om honom ;-)
Det låter som du har en egen Svarten där hemma i hagen!

Så bra att roliga favoritvalacken (jag diggar honom, som en evighetsångvält att rida) fått lite credit !

Sen kan du lätt ta Demantur som handhäst till honom med ut så lär han sig automatiskt att det är kul att gå överallt och att ingenting är farligt :)
utom att försöka gå förbi ledarvalacken förstås :devil: :angel: :D

Äsch, det där med valacken var ju fusk... Du skulle viftat tydligare, fattar du väl ;)...

MEN Demantur: :love: :love: :love: Otroligt hur hästar kan se ut innan mänsklig ridträning börjat bygga om dem ;).

mandalaki

Ja, jag skäms över alla onda tankar jag fällt om vallacken.
Och han är ju verkligen en evighetsångvält men oj vad bra han kommer att bli på att just som du säger fostra lillen till att vara handshäst.
Vad använder man för uppbindningsanordning till handhästandet försten?
Och du vet det där vi diskuterade om feta hästar ....... Innan jag var hos dig tyckte jag att vallacken var normal..... :angel:, nu ser jag riktigt hur det dallrar om honom :-) För att inte tala om Orri, han är ungefär lika lättfödd som Hyreugur så du kan tänka dig......

Hm, ärligt talat så tror jag inte att det hade hjälpt hur mkt jag än vifftat just då, det hade bara varit hans kulor som såg det :D

Ja, han är vacker så att alla som kör förbi här stannar och tittar :-) . Ska flyta bak dom till betet idag så slipper man alla som ska ge de söta små ponnyerna lite godis :devil:

Ska bli intressant att se om man kan förvalta denna vackra hästkropp på rätt sätt :crazy:

Nu kollade jag filmen... Lysande exempel på att flytta fötter :D! Fuxen står som en fastgjuten staty innan han till slut tar nåt steg framåt, medan skäcken tvingas gå bakåt eller åt sidan... Man skulle ju kunna tro att fuxen hört talas om NH ;)

mandalaki

Tycker oxå att det är fräckt, har observerat det förut, det där med att vara som en staty och ändå få den andra att flytta på sig.
Idag har jag släpp in en vallack till och nu har de jätteroligt och leker och stojjar medan fuxen står och bevakar det hela värdigt och överseende :D

Typ :-)
Önskar bara att man kunnat gå direkt på den typen av fotförflyttning utan att ta vrålfajten först :-)
Det ser inget kul ut när de gör upp så hårtussarna far vida omkring :-)

hehe, minns att jag sa att "är han inte mörbultad så blir han ju, du kan lika gärna ta honom när han redan är sönderbiten och öm" :D

(Rebbi hade liksom påbörjat det där arbetet här och Demantur var både blodig och lätt linkades när han åkte... Säkert välförtjänt det också eftersom han gett sig på ett år äldre Rebbi för att försöka ta rangen helt och hållet)

Men det är alltid mest spännande att tämja flockledarna :eek: :idea:

Hehe, den lilla pojken är såå snäll nu :-) men Feykir har blivit så kaxig över att vara ledare att han slängde av sambon idag :angel: och var dessutom stolt över det efteråt :devil:
Absolut att det är spännande, ser fram emot att arbet amed honom.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka