Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Efter att ha läst många inlägg som berör många problemlösningar tänkte jag att det kunde vara uppfriskande med lite lekar! Vad är era...
Svar
9
· Visningar
1 058
Senast: caballus
·
N
Träning Min häst hatar min kompises ponny :crazy: Min häst är en valack och ponnyn ett sto, men han beter sig som en hingst mot henne...
Svar
8
· Visningar
1 010
Senast: Notorius
·
S
Träning Hur är er erfarenhet av blandade flockar och lösdrift med föl? Jag hade egentligen helst sett att min gått bara med föl/blivande åringar...
Svar
9
· Visningar
1 132
Senast: Fager
·
C
Träning Har börjat rida min häst i en högre form än förut och märker då att han mycket lättare får träningsvärk i ryggen (han svankar rejält...
Svar
17
· Visningar
1 193
Senast: Lejonelle
·
E
Träning Hej! Jag har ridit på ridskola i 7 år och har nu egen häst sen 4 månader tillbaka. Slutade dock på ridskola. När jag red på ridskolan...
2
Svar
20
· Visningar
2 612
Senast: ft_lover
·
Träning I lördags var det lite problem i stallet... det skulle ut två stycken turer och hästarna räckte inte till, då en av hästarna blivit...
Svar
14
· Visningar
1 218
Senast: szanna
·
Träning Jag vill höra vad ni anser vara skillnaden mellan att röra på bettet och såga!
Svar
16
· Visningar
2 887
Senast: jalla_sopis
·
Träning Vad har ni planerat för dem till våren, lösdrift, box och jämnåriga kompisar att leka med på dagarna eller box och bara gamlingar som...
Svar
6
· Visningar
911
Senast: CosmicQueen
·
Ridning har tidigare haft en svår mun relation med min häst, ridit för tränare a la "stöd i handen, driv fram till handen och håll" vilket inte...
Svar
8
· Visningar
1 906
Senast: nitus
·
Träning Jag inser att detta inlägg kommer att resultera i diverse svar som ifrågasätter min hästhantering och för att undvika en del av dem vill...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 098
Senast: ylvalill
·
Träning En häst som hamnar med huvudet mellan frambenen utan att vara tung (dvs krullar ihop sig i väldigt låg form) hur får man den att börja...
Svar
15
· Visningar
1 349
Senast: jalla_sopis
·
Träning Har nån mer än jag lagt märke till hur det sprakar i borstarna nu på vintern när man borstar hästen?? Kom på detta häromdagen, när jag...
Svar
11
· Visningar
1 076
Senast: asmodeus
·
Träning Rädslan har kommit lite smygande. För några veckor sedan när jag ledde en unghäst till hagen slet denna sig och sprang över mig, så som...
Svar
9
· Visningar
1 110
Senast: break_a_leg
·
M
Träning :confused: Jag sköter en häst åt en tjej han har sår på benen som HON säger att det har han haft över ett år han blev verkad för ca 6...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: szanna
·
P
Träning Är det nån av er som brukar dra in magen och klämma åt jättemycket med knäna när ni ska stanna eran häst? jag gör det på min häst hon...
Svar
18
· Visningar
1 211
Senast: Asterix
·
R
Träning Kan man lära hästar att gödsla på ett ställe i boxen, isåfall hur? Min hingst, en fyraårig PRE, gödslar i hela boxen och trampar runt...
Svar
16
· Visningar
1 378
Senast: mirage
·
S
Ridning Jag har inriktat mig på barock det senaste året, har dock inte ridit för en riktig barock instruktör( ska i dec)....tycker att man inom...
Svar
4
· Visningar
1 178
Senast: sante
·
Träning Hur stora är era åringar? ( födda 03) Hur stora tror ni dom kommer att bli? :banana:
2
Svar
25
· Visningar
1 721
Senast: ako
·
M
Träning Det finns en häst som duschas varje dag, inte för att det stör mig men jag undrar bara om det inte förstör hästen naturliga fett i...
2
Svar
32
· Visningar
3 416
Senast: seejii
·
Z
Träning Häromdagen sprang mitt föl (8 mån) över mig duktigt. Jag skulle just leda in henne i hagen när något knäppte till i skallen på henne och...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 803
Senast: Annika_L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar