Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning ska på kurs i helgen. Men frågan är hur jag ska göra med hästen och övernattningen? Jag ska köra ca 2 mil med hästen ( hon hatar att...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: sante
·
Träning Ja, det är frågan? Gäller både avvanda och icke avvanda. Mitt föl har ju sällskap av ett annat hingstföl oc jag och hans ägare är...
2
Svar
20
· Visningar
2 237
Senast: neywaz
·
P
Träning Jag & min häst har avancerat till level 2 i parelli
Svar
2
· Visningar
652
Senast: Smajlet
·
C
Träning Nu har det ju gått några år sedan man började hantera hästarna mer medvetet, inte bara drönade omkring och lät dem buffla på en som de...
Svar
16
· Visningar
1 063
Senast: saddleman
·
B
Träning hejsan hoppsan rider en liten tjockis till fjording, problemet är att jag vill inte att han ska vara tjock längre :rofl: han har...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
4 837
Senast: Sweet
·
H
Träning när man håller på att lära sig rida, inte helt nybörjare men när man just ska börja få ett grepp om riktig ridning och inte bara att...
Svar
14
· Visningar
1 238
Senast: Mirre
·
C
Träning Vad göra här?? Köpte ett fullblod som är mkt speciell i sitt sätt. När jag köpte henne fick jag reda på att jag inte skulle mocka i...
Svar
14
· Visningar
1 609
Senast: Fladde
·
M
Träning Jag har aldrig varit någon "nh-tjej" eller på något sätt studerat den läran, har liksom aldrig funnits behov, allt har fungerat med lite...
Svar
8
· Visningar
880
Senast: Mimmi81
·
M
Ridning jag hade det här under en annan tråd men är så nyfiken att jag försöker lägga ut det igen - jag var i globen i helgen och såg grand...
Svar
13
· Visningar
1 442
Senast: Rufsan.
·
O
Träning \"ground tie\" (kanske felstavat) Eftersom jag nyss har kommit in i NH-världen så har jag ganska mkt frågor. Jag tänkte lära min...
Svar
10
· Visningar
1 635
Senast: Mirre
·
Träning Hur långt har ni kommit och vad gör ni med dom? Förutom att träna ledarskap då. Nyfiken och tacksam för svar! :bow:
Svar
9
· Visningar
1 442
Senast: cateye
·
M
Träning Min häst, världens goaste på sitt lilla vis , men han Är så otroligt rädd om sitt huvud!! Vill jätte gärna att jag kliar honom på...
Svar
4
· Visningar
1 033
Senast: solenbakommolnet
·
G
Träning Tja!! Har en mkt pigg häst. Det är svårt att träna honom, för han blir stressad av stillastående och att tänka. Detta har vi lidit av...
Svar
15
· Visningar
949
Senast: gycklare83
·
T
Ridning är det någon här som håller på me de? nån som vet hur man lär hästen det? skulle vara lite roligt om min häst kunde spansk skritt så...
Svar
3
· Visningar
1 111
Senast: *Natta*
·
Träning Hej Min c-ponny, Tina, är väldigt rädd för att gå in i transporten. Men när hon väl är inne är det inga problem att köra och så, det är...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Farouk
·
I
Träning Vill bara säga att jag ÄLSKAR min lilla pålla!!!! :love: Igår var jag ute och ledde henne i grimman, och hon är värkligen superlydig...
Svar
2
· Visningar
732
Senast: isabelle_regina
·
Ridning Hej! Jag har blivit rekomenderad av min veterinär att börja lite med barockridning med min häst då han lägger väldigt mycket tyngd fram...
Svar
1
· Visningar
934
Senast: Jegra
·
Z
Träning Bör man täcka så unga hästar? Jag är spekulant på en 1,5 åring som står i ett rätt så varmt stall, men som har täcke (regntäcke) på sig...
Svar
4
· Visningar
1 669
Senast: Zmulan
·
T
Träning :love: idag på 1:an kommer en repris på programmet Vildmark; SE DET! handlar om en äkta cowboy och hans livsfilosofi och man får se lite...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: Pigalle
·
Träning Hur gör ni när ni skor dem och det inte finns något stall alls??
Svar
10
· Visningar
865
Senast: Blueeyes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama