Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Nån som har bra tips?Min häst är hopplös i hagen.Vissa dar är allt bra,kan ta honom & så.Men oftast tycker han att han hellre ska...
Svar
16
· Visningar
1 028
Senast: Snobben
·
M
Träning Det här är första gången jag är inne på forumet så vet inte om jag ska skriva detta här men. För ca ett år sedan köpte våran familj en...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 256
Senast: HoppFantasten
·
Ridning Var på Globen idag (lördag) och såg alla tre shower...eller 2½ för vi hann inte med sista biten. Men iaf.. På matinén var Joao L där...
2
Svar
34
· Visningar
3 502
Senast: Balderum
·
Träning [vet inte om meddelandet ska ligga här egentligen] Tycker ni att man ska betala om man har en sköthäst/medryttarhäst??
2 3
Svar
52
· Visningar
3 281
Senast: Superbiddi
·
E
Träning Vi pratar om att flytta våra två hästar till ett stall som ligger mkt närmre vårt hus, bara en km cykelväg jämfört mot nuvarande en mil...
Svar
18
· Visningar
2 113
Senast: bambi82
·
S
Träning Nu är kylan här, men knappt någon snö, så det är stenhårt överallt... Mina idéer om hur man rider/motionerar hästen när det är hårt...
2
Svar
23
· Visningar
2 659
Senast: neywaz
·
Ridning Var på en kurs - och det talades om träningsskalan - hur viktigt det är att inte gå för fort fram utan att alltid befästa grunden. Sen...
Svar
7
· Visningar
1 219
Senast: knasan
·
M
Träning Måste få skriva av mig lite e ganska så sur just nu. Har ju en medryttare på min dam, å det är sagt som så att hon alltid har hand om...
Svar
14
· Visningar
1 352
Senast: moonlightgarden
·
S
Träning vad brukar ni börja med, inkörningen eller inridningen? och ser ni någon fördel med att välja det ena framför det andra? har...
Svar
12
· Visningar
1 044
Senast: szanna
·
M
Träning Jag börjar få ganska stora problem när jag ska sitta upp på min häst. Rider henne bara 2 dagar i veckan och...
2
Svar
20
· Visningar
2 123
Senast: e_s_t_e_t
·
S
Träning Jag rider ungefär min häst nästan varje dag typ. Nu blir det ju inte ridet så mycket eftersom det är halt oh jag har inga snösulor. så...
2
Svar
33
· Visningar
2 068
Senast: DFZ
·
F
Träning Hej Hur kan man arbeta upp så hästen får bättre förtoende för mig? Finns det några typ övningar man kan göra när man rider, pyslar...
Svar
8
· Visningar
974
Senast: Jenny1
·
H
Träning :devil: å, jag blir så frustrerad. vi har tränat vår ponny med lastning, nåt som har tagit 1-2 tim förr hos gamla ägaren med -rep, 7...
2
Svar
34
· Visningar
2 547
Senast: Korven
·
Träning Men hur eg? Bara sitta ochhålla eller ta och ge hela tiden eller vadå?
Svar
8
· Visningar
1 172
Senast: Magdalena
·
B
Träning hej man bor ju nere i sommar skåne som verkligen inte vill komma in i vintern...alltså igår va det 8+...så jag vill nu veta vad ni...
Svar
3
· Visningar
758
Senast: Rubinen
·
B
Ridning När man försöker skapa en "ny ridkonst" gnm att slänga skit på andra! Det skiljer knappt ngt mot den "klassiska" dressyren! Förklara ett...
2
Svar
39
· Visningar
3 991
Senast: Uddi
·
S
Träning Ni med häst som har patellahakning. Vilken ålder är den? Hur ofta aktiverar ni era hästar? Låter ni dom vila? Hur ofta? Vad gör ni...
Svar
9
· Visningar
1 556
Senast: Nora
·
C
Ridning Såg i andra tråden att det är många som har sitsfunderingar. Därför tänkte jag starta denna väldigt basala tråd. Många av er gäspar...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 261
Senast: JosefinaH
·
Träning igår sparkade min häst mig för första gången under sitt 10 åriga liv :devil: ingen förvarning alls. Jag stod visserligen lite klantigt...
Svar
6
· Visningar
1 058
·
M
Träning just nu studerar jag långt bort från min hemort och "mina" hästar. Hästen jag rider nu (ett 4-årigt sto) har blivit så förändrad och jag...
Svar
7
· Visningar
1 765
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama